بندرعباس| برگزاری جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر شهرستان بندرعباس

با هدف دسترس پذیری آسان افراد دارای معلولیت به اماکن و مبلمان شهری ، جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر شهرستان بندرعباس برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر شهرستان بندرعباس  به ریاست محمد مرودی فرماندار شهرستان در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد. .

 در ابتدا صفورا دریا پیمای هرمزی سرپرست اداره  بهزیستی  شهرستان بندرعباس و دبیر جلسه ضمن  تقدیر و تشکر از همراهی اعضای ستاد ، در خصوص پیگیری مصوبات جلسه قبل  در زمینه قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و نیز  امکان دسترس پذیری آسان افراد دارای معلولیت به امکانات رفاهی سطح شهر و امکان استفاده از فضا و مبلمان شهری  به ارائه توضیحاتی پرداخت. .

وی اظهار داشت: افراد دارای معلولیت به عنوان بخشی از بدنه جامعه حق برخورداری از امکانات ورزشی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و خدمات شهری را دارا می باشند.

دریا پیما  در بخش دیگری از سخنان خود بر مناسب سازی  اماکن و مبلمان  شهری و ایجاد فضایی بدون مانع و تسهیل در دسترس پذیری  برای افراد دارای معلولیت تاکید کرد و گفت : یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای افراد جامعه به ویژه افراد دارای معلولیت ، دسترسی آسان به امکانات موجود در جامعه می باشد که این مهم باید در دستور کار دستگاه های اجرایی عضو این ستاد قرار گیرد.

فرماندار بندرعباس نیز ضمن جمع بندی مطالب مطرح شده  توسط دبیر و سایر اعضاء ستاد تصریح کرد:  کلیه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای احقاق حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت شهرستان و با عنایت به  الزام های قانونی، اخلاقی اقدامات لازم را در زمینه پیشبرد اهداف کمیته مناسب‌سازی معمول نمایند..

وی گفت : مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال خدمت رسانی  مناسب به افراد دارای معلولیت همه تلاش و همت خویش را به کار گیرند .

گفتنی است: استفاده از ظرفیت افراد دارای معلولیت به منظور نظارت بر پروژه های عمرانی، برگزاری دوره های آموزشی لازم ویژه مهندسین ناظر بر پروژه های عمرانی ، مشخص نمودن کارشناس رابط در هر یک از دستگاههای اجرائی عضو ستاد به منظور هم افزایی و تعامل بیشتر با یکدیگر ، مشخص کردن  فضاهای غیر قابل دسترس پذیر برای افراد دارای معلولیت و اعلام آنها به اعضا ستاد به منظور انجام اقدامات مربوط به مناسب سازی در سطح شهر و تهیه و تنظیم  گزارش عملکرد مستند و مصور در خصوص  اقدامات صورت گرفته و ارائه آن در جلسات آتی ستاد مناسب سازی توسط هر یک از اعضاء از جمله مصوبات مطرح شده در این جلسه بود .

کد خبر 72350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد