همکاری گروه‌های جهادی به‌منظور رسیدگی به مددجویان بهزیستی خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۲

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه قرار است گروه‌های جهادی دستگاه‌های مختلف با همکاری یکدیگر در راستای امدادرسانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اقدام کنند، گفت: از طریق نیازسنجی‌های انجام گرفته توسط بهزیستی خراسان رضوی با هدایت و رهبری استانداری گروه‌های جهادی نهادهای مختلف از قبیل ستاد اجرایی فرامین امام، بسیج دانشجویی، هلال‌احمر، کمیته امداد همسو با هم در راستای رسیدگی به امور درمانی، معیشتی، گازکشی و مناسب‌سازی منازل، تامین بخاری و... مددجویان تحت پوشش بهزیستی در ایام عید نوروز ۱۴۰۲ در سه منطقه خراسان رضوی اقدام خواهند کرد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: در جلسه‌ای که باحضور مسئولین ذیربط و متولیان این طرح برگزار شد، اقدامات لازم برای تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۲ مشخص گردیده است. قرار بر این است که فعالیت‌های جهادی به‌صورت منسجم در شهرستان‌های صالح‌آباد، تایباد و منطقه رضویه به مناسبت عید نوروز از ۲۵ اسفندماه جاری تا چهارم فروردین ۱۴۰۲ در زمینه درمان، معیشت، گازکشی منازل، تهیه و توزیع بخاری، مناسب‌سازی سرویس بهداشتی و... مددجویان اجرا گردد. هرکدام از نهادهای عضو باتوجه به تخصص خود در فعالیت‌های جهادی مسئولیتی را عهده‌دار می‌شوند و در این طرح مشارکت می‌نمایند.

وی درخصوص محاسن این طرح گفت: هماهنگی نهادهای مختلف به‌منظور برنامه‌ریزی برای اردوهای جهادی مانع موازی کاری دستگاه‌ها در ارائه خدمات می‌شود و به‌جای انجام اقدامات جهادی به‌صورت پراکنده، ابتدا نیازسنجی‌های لازم توسط بهزیستی انجام گرفته و با همفکری نهادهای ذیربط شرح وظایف مشخص گردیده و تمامی خدمات به‌صورت متمرکز و دقیق در منطقه‌ای که در اولویت است، اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: بیشتر فعالیت‌های جهادی در عرصه‌ی رفع مشکلات و به‌هنگام امدادرسانی در شرایط بحرانی، شناخته می‌شوند درحالیکه این نوع فعالیت‌ها خواستگاه و قدمت طولانی در کشور ما دارد. شروع انقلاب اسلامی با این تفکر جهادی بوده و باید در راستای نهادینه کردن این اصل و روش حرکت کرد.

همکاری گروه‌های جهادی به‌منظور رسیدگی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی در ایام عید نوروز ۱۴۰۲

نقش تاثیرگذار گروه‌های جهادی در بازگشت نشاط و امیدآفرینی در بین مردم

وی با بیان اینکه اولین ویژگی شاخص گروه‌های جهادی خدمت به مردم است، گفت: در هفته گذشته بسیاری از مشاغل به‌دلیل برودت هوا، روزهایی را در تعطیلی به سر بردند اما برای گروه‌های جهادی اوج کار آنها بود و شبانه‌روز تلاش می‌کردند. حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، رفع مشکلات را سرعت بخشیده و در بازگشت نشاط و ایجاد امید در دل مردم نقش درخشانی ایفا می‌کند.

فیروزی خاطرنشان کرد: ما به این جمله معتقدیم که "برای ملت‌ها هم کاری هست". فعالیت‌های جهادی باید مسیری را برای مردمی‌سازی و حضور مردم به عنوان صاحبان انقلاب و هم به جهت نقش و اثرگذاری در اجرای اهداف در یک خط مشی و مسیر صحیح قرار بدهد زیرا برای مردم و ملت‌ها نیز همواره کاری هست.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی وظایف بسیار گسترده‌ای دارد، گفت: منابع بهزیستی محدود و در مقابل نیازهای جامعه هدف نامحدود است. دستگاه‌های دیگر مانند کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، نهادهای انقلابی و نیروهای جهادی معمولا به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم مشکلات بیشتری را از جامعه هدف برطرف نماییم.

همکاری گروه‌های جهادی به‌منظور رسیدگی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی در ایام عید نوروز ۱۴۰۲

جامعه هدف بهزیستی، صاحبان انقلاب هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی یکسان نیست، ‌ گفت: جامعه هدف بهزیستی، صاحبان انقلاب هستند؛ همان‌هایی که امام می‌گفتند یک موی آنها را با کاخ‌نشینان عوض نمی‌کنم. خدمات بهزیستی بسیار گسترده است. ۱۳۵ هزار فرد دارای معلولیت در خراسان رضوی تشکیل پرونده داده‌اند که در حال‌حاضر شرایط اقتصادی سختی را تجربه می‌کنند. تهیه لوازم ابتدایی برای داشتن یک زندگی معمولی مانند تهیه وسایل توانبخشی مانند عصا، واکر، سمعک، وسایل بهداشتی و... مبالغ بالایی دارند. حدود ۷۵ هزار زن سرپرست خانوار و خود سرپرست که نیازمند حمایت می‌باشند. بیش از ۱۰۰مرکز شبانه‌روزی و ۱۱۰ مرکز روزانه توانبخشی که خدمات توانبخشی و آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند و بیش از ۷ هزار نفر در این مراکز خدمات دریافت می‌نمایند.

وی افزود: ۲۳ مرکز ماده ۱۶ که بیش از ۷ هزار کارتن‌خواب و معتاد متجاهر در آن نگهداری می‌شوند، بیش از ۷۰ کمپ ماده ۱۵ اقامتی میان مدت، بیش از ۲۵۰ کلینیک سرپایی و روزانه ترک اعتیاد، ۳۰۰ مرکز مشاوره، ۱۰۰ مرکز شبه‌خانواده و خانه فرزندان و... بخشی از خدماتی است که سازمان بهزیستی ارائه می کند.

فیروزی در پایان خاطرنشان کرد: اگر همکاری جهادگونه، نهادهای انقلابی و خیرین نباشند شاید ما نتوانیم حتی بخش کوچکی از وظایف خود را انجام دهیم. از برکت تمامی این همکاری‌ها است که می‌توان با تمام قوا در راستای رفع مشکلات مددجویان سازمان اقدام کرد.

کد خبر 72334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد