در رسانه | ۲۶۲ معتاد بی خانمان در مراکز سرپناه شبانه بهزیستی قزوین اسکان داده شدند

قزوین - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اسکان ۲۶۲ معتاد بی خانمان در ۹ ماهه امسال در مراکز سرپناه شبانه بهزیستی خبر داد.

علی دهباشی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر مراکز سرپناه شبانه خانه امید در شهرستان قزوین و مرکز گذری سرپناه حضرت علی اصغر (ع) در شهرستان تاکستان به معتادان بی خانمان و کارتن خواب استان در طول سال خدمات می دهند.وی اظهار داشت : طی ۹ ماه نخست امسال همچنین ۱۲۸ نفر از خدمات مرکز سرپناه شبانه خانه امید و ۱۳۴ نفر نیز از خدمات مرکز گذری سرپناه حضرت علی اصغر بهره مند شدند.

دهباشی پور با اشاره به برنامه و سیاست های این سازمان در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه، تصریح کرد: بهزیستی همواره فعالیت‌های آموزشی و اجتماع محور را به منظور آگاه‌ سازی و پیشگیری از اعتیاد برای عموم جامعه و اقشار در معرض آسیب انجام می‌دهد و همچنین علاوه بر پیشگیری و درمان اعتیاد، توجه ویژه ای به برنامه های کاهش آسیب ها دارد.

وی با اشاره به برنامه های کاهش آسیب مصرف موادمخدر و مداخلات توسط این سازمان افزود: این برنامه با هدف اولیه کاهش عواقب بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی متعاقب مصرف موادمخدر و محرک صورت می گیرد و برای افراد دارای اعتیاد که تمایل و انگیزه‌ای برای درمان ندارند نیز مداخلاتی انجام می‌گیرد که هدف اولیه آن کاهش پیامدهای بهداشتی و اجتماعی ناشی از مصرف مواد است.

دهباشی پور خاطر نشان کرد : بنابراین در همین راستا مراکز سرپناه شبانه به منظور کاهش آسیب و برای اسکان موقت و شبانه معتادان با رفتارهای پرخطر و بی خانمان راه اندازی و به جامعه هدف معتادان ارایه خدمت می کنند.

وی اضافه کرد: خدماتی که در مراکز سرپناه شبانه ارایه می‌شود شامل یک وعده غذای گرم، صبحانه، مکانی برای استراحت و خواب، خدمات بهداشتی، ارجاع به مراکز درمانی و ارایه رویکرد نوین آموزشی در جهت پیشگیری از بیماری هایی چون اچ‌ آی‌ وی و سایر موارد است.

وی یادآور شد: در این مراکز مراجعه به صورت داوطلبانه بوده و از زمان تاریک شدن هوا تا ۱۲ ساعت از خدمات مرکز استفاده می کنند و در فصل سرد سال نیز ساعت ارایه خدمات افزایش یافته و با توجه به شرایط، به صورت شبانه روز فعالیت دارند.

کد خبر 72263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد