دوره آموزشی رفتار درمانی دیالکتیکی ویژه کارشناسان مراکز امور آسیب دیدگان اجتماعی قم برگزار گردید

اولین جلسه آموزشی رفتار درمانی دیالکتیکی با تدریس دکتر نجم آبادی و با حضور ۲۵ نفر از کارشناسان مراکز امور آسیب دیدگان اجتماعی قم برگزار گردید .

منصوره بابایی کارشناس مسول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان قم ضمن اعلام این خبر افزود :

در این دوره آموزشی 16 ساعته سرفصل هائی مانند : تعریف و توصیف بدتنظیمی هیجانی ، آشنایی با طیف بدتنظیمی هیجانی ، آسیب شناسی (علایم شناسی و سبب شناسی)اختلال شخصیت مرزی ، آسیب شناسی (علایم شناسی و سبب شناسی)اختلال خلقی دوقطبی ، آسیب شناسی (علایم شناسی و سبب شناسی)اختلال فشار روانی پس از سانحه(PTSD) ، مبانی رویکرد DBT و تفاوت آن با رویکردCBT و مداخله تخصصی در درمان اختلالات طیف بد تنظیمی با استفاده از رویکرد DBTآموزش داده می شود .

لازم به ذکر است رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) نوعی درمان شناختی- رفتاری است،  اهداف اصلی آن این است که به مردم بیاموزد چگونه در لحظه زندگی کنند و راه های سالم برای کنار آمدن با استرس ، کنترل احساسات و بهبود روابطشان با دیگران ایجاد کنند.

DBT می تواند به افرادی که در تنظیم عواطف مشکل دارند یا رفتارهای خود آسیب رسان از خود بروز می دهند (اختلالات خوردن و اختلالات مصرف مواد) کمک کند. DBT گاهی اوقات برای درمان اختلال استرس پس از سانحه نیز (PTSD) استفاده می شود.


 

کد خبر 72252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد