مرکز عملیات هوشمند اورژانس اجتماعی راه‌اندازی می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور اقدامات انجام‌شده از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه حمایت‌های بهزیستی از اقشار آسیب‌پذیر را تشریح کرد و از راه‌اندازی مرکز عملیات هوشمند اورژانس اجتماعی خبر داد.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی‌محمد قادری» در گردهمایی نظارت ستادی رئیس جمهور بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش ۴۷ درصدی بودجه ۱۴۰۱ و هدایت به سمت توانمندسازی جامعه یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بهزیستی بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهارکرد: ۵۲ مأموریت اصلی بر عهده سازمان بهزیستی است که تغییر ساختاری می‌تواند با مطالبه‌گری قوانین و استیفای حقوق، جامعه هدف را تسهیل کند.

وی مسائل اصلی حوزه بهزیستی کشور را عدم تناسب ساختار سازمان با وظایف گسترده، موانع مولدسازی منابع و ناترازی منابع با قلمرو مأموریت‌های سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد.

قادری گفت: پرداخت مستمری به ۱۴۰ هزار خانوار تحت پوشش پشت‌نوبت تا پایان سال ۱۴۰۰، حمایت از همه خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، مطالبه‌گری اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت با برگزاری دو جلسه کمیته نظارت و هماهنگی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، بهره‌مندی افراد دارای معلولیت از پوشش بیمه، ۵۹ کد خدمت ستاره‌دار توانبخشی برای نخستین‌بار و افتتاح اولین هتل مناسب‌سازی شده در تراز افراد دارای معلولیت در مشهد مقدس از جمله مهم‌ترین اقدامات سازمان بهزیستی در دولت مردمی سیزدهم است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: مراکز ماده ۱۶ بازپروری معتادین متجاهر در قالب راه‌اندازی ۲۰ مرکز جدید به ظرفیت ۳۴ هزار نفر رسیده است.

وی مردمی‌سازی، هوشمندسازی، شفافیت و کارآمدی را مهم‌ترین راهبردهای آتی سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: مردمی‌سازی با ایجاد شبکه مردمی ناظرین محقق می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با هدف هوشمندسازی فرآیندها در این سازمان سامانه جامع یکپارچه ارائه خدمات الکترونیک و مرکز عملیات هوشمند(EOC) اورژانس اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

قادری با تأکید بر بهبود و توسعه کارآمدی از راه‌اندازی پردیس جامع توانمندسازی با رویکرد خدمات، استعدادیابی، توانمندسازی و اوقات فراغت خبرداد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: پایش مستمر و دیده‌بانی نرخ شیوع آسیب‌ها و معلولیت و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی سلامت اجتماعی(اتاق وضعیت) مانند نرخ تولید معلولیت(ژنتیک ، تصادفات و سوانح و...) از اقدامات آتی این سازمان است.

وی گفت: بهبود و تغییر وضعیت جایگاه فعلی سازمان به ساختار چابک نهاد حمایتی‌ ـ‌ امدادی و درخواست رفع موانع فرزندخواندگی از مواردی است که با حمایت و دستور ویژه رئیس‌جمهور قابل انجام است.

همایش سالانه «مدیران، افق بهره‌وری و اشتغال» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه در قالب نظارت ستادی با حضور آیت‌الله دکتر «سیدابراهیم رئیسی» و «سیدصولت مرتضوی » وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنج‌شنبه ۲۹ دی‌ماه در مرکز همایش‌های شهدای هفده شهریور این وزارتخانه برگزار شد.

کد خبر 72207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =