در رسانه | مدیرکل ثبت احوال اردبیل تاکید کرد:
صدور شناسنامه نوزادان در گرو ارائه کارت سنجش

اردبیل- مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: صدور شناسنامه نوزادان در استان اردبیل منوط به ارائه کارت سنجش شنوایی توسط والدین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام رسولی بعدارظهر چهارشنبه در نشست با مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: صدور شناسنامه به نوزادان در قبال ارائه کارت سنجش شنوایی توسط والدین انجام خواهد شد تا خانواده‌ها از جنبه معلولیت‌های ناشی از شنوایی دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی افزود: همکاری‌های بین بخشی و الزام والدین هنگام اخذ شناسنامه نوزادان به معاینه شنوایی نوزادان در بدو تولد و اخذ کارت سنجش شنوایی ادامه دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل بیان کرد: ثبت احوال استان با حداکثر توان در راستای برنامه‌های پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور به ویژه غربالگری‌های بینایی و شنوایی گام بر می‌دارد و این همکاری‌ها با تدوام تفاهم‌نامه مشترک در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست تفاهمنامه اداره کل بهزیستی و ثبت احوال استان اردبیل با موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مشارکت‌های بین بخشی در جهت توسعه کمی و ارتقای کیفی خدمات ارائه شده پیرامون «برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران و نیز برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی» منعقد شد.

کد خبر 72183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد