صدورشناسنامه نوزادان در قبال ارائه کارت سنجش شنوایی توسط والدین

حامد رضایی مدیر کل بهزیستی با مدیر کل و معاونین ثبت احوال در رابطه با الزام خانواده ها به معاینه شنوایی نوزادان در بدو تولد و اخذ کارت سنجش شنوایی نوزادان بحث و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی، به منظور بهره گیری از ظرفیتها، توانمندی ها و مشارکت های بین بخشثی در جهت توسعه کمی و ارتقاء کیفی خدمات ارائه شده پیرامون" برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیر خواران و نیز برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی" تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل بهزیستی و ثبت احوال استان منعقد گردید.

 حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان، در خصوص برنامه پیشگیری از معلولیت ها بویژه معلولیت های ناشی از شنوایی گفت: خوشبختانه با توجه به آگاهی دهی های عمومی، اجرای برنامه غربالگری شنوایی، انجام مشاوره های ژنتیک و بالارفتن دانش و مهارتهای ارتباطی امروزه معلولیتهای ناشی از کم شنوایی و ناشنوایی به سمت کاهش پیش می رود.

مدیرکل بهزیستی استان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با اجرای برنامه غربالگری های بینایی و شنوایی در سطح استان گفت: در سال گذشته تعداد 16 هزار و 451 نوزاد غربالگری شنوایی و تعداد 66 هزار و 724 نفر کودک  هم غربالگری بینایی شده بودند که امسال هم طی ده ماه سالجاری تعداد 10 هزار و 976 نفر مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته اند.

رضایی به  تعداد صدور شناسنامه سال گذشته از سوی ثبت احوال اشاره کرد وگفت: بطور میانگین 3 درصد کودکان دارای اختلالات کم شنوایی و ناشنوایی هستند لذا تمام اهتمام وتلاش دست اندرکاران بر این اساس استوار می باشد که از تعداد نوزادان دارای اختلال شنوایی کاسته شود.

در ادامه رسولی مدیرکل ثبت احوال استان هم از تداوم همکاری های بین بخشی و الزام نمودن والدین هنگام اخذ شناسنامه نوزادان به معاینه شنوایی نوزادان در بدو تولد و  اخذ کارت سنجش شنوایی خبر داد و گفت: ثبت احوال استان با حداکثر توان در راستای برنامه های پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور بویژه غربالگری های بینایی و شنوایی گام بر می دارد و این همکاری ها با تدوام تفاهم نامه مشترک در حال پیگیری وانجام هست.

رسولی در خصوص تعهدات ثبت احوال در رابطه با برنامه غربالگری شنوایی نوزادان تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته در تلاش هستیم تا صدور شناسنامه به نوزادان در قبال ارائه کارت سنجش شنوایی توسط والدین انجام گردد و خانواده ها از جنبه معلولیت های ناشی از شنوایی دغدغه ای نداشته باشند.

کد خبر 72163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد