طرح توانمند سازی زنان و دختران در معرض آسیب در ایلام اجرا می شود

فرماندهی انتظامی استان ایلام از اجرای طرح توانمند سازی زنان و دختران در معرض آسیب در استان با هدف کاهش جرم در جامعه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، سردار "دلاور القاصی مهر" روز دوشنبه در همایش توجیهی این طرح در سالن اجتماعات بهزیستی ایلام افزود: این طرح با هدف کاهش هزینه های مقابله با جرم و با شعار آموزش، مهارت، انسان کارآمد، جامعه کارآمد، کاهش هزینه های مقابله و مواجهه با جرم  اجراء می شود.

وی اضافه کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان با همکاری شماری از ادارات و نهاد های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه ای، اداره کار و رفاه اجتماعی، امور شعب بانک های استان و با حمایت انجمن خیرین استان و مدیر مسئول خبرگزاری تابناک اجرا می شود.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه هدف اصلی از این طرح ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و در معرض آسیب استان است، تصریح کرد: با همکاری نهادهای حمایتی تاکنون 50 خانوار در استان شناسایی که هم اکنون در مرحله غربالگری قرار دارند.

سردار القاصی مهر در ادامه با تقدیر از حمایت های سازمان های دخیل در این طرح خاطر نشان کرد:در راستای اجرای این طرح زنان و دختران شناسایی شده پس از گذراندن 2 ماه آموزش از طریق فنی و حرفه ای استان گواهینامه دریافت و پس از معرفی به بانک از تسهیلات خوداشتغالی بهره مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر اعطای وام های خوداشتغالی با حمایت خیرین در استان ملزومات راه اندازی شغلی مناسب اعم از امکانات اولیه در اختیار این افراد قرار می گیرد.

وی ضمن تقدیر از حمایت ها و همکاری تمامی دستگاه ها و نهادهایی که بانی اصلی اجرای این طرح بوده اند از شهروندان خواست چنانچه در اطراف خود زنان و یا دختران بدسرپرست و یا در معرض آسیب سراغ دارند آنان را به نهادهای حمایتی اعم از بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام(ره) معرفی تا از خدمات این طرح بهره مند شوند.

این مسئول ارشد انتظامی استان در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از خانواده قربانیان جرائم در استان باشیم.

***توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی مقدم بر توانمندسازی شغلی است          

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این همایش گفت: توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی مقدم بر توانمندسازی شغلی است.  

"حسین نورعلیوند" افزود: در این زمینه همه دستگاه ها باید مشارکت داشته تا با توانمندسازی زنان و دختران در زمینه های مختلف زمینه کنترل و کاهش آسیبهای پیش روی این قشر فراهم  شود.

وی آموزش را پیش نیاز اشتغال و توانمندسازی عنوان کرد و گفت: در این زمینه با انعقاد تفاهم نامه با فنی و حرفه ای آموزشهای شغلی بصورت رایگان به زنان سرپرست خانوار ارایه می شود.   

وی از افزایش سرانه تسهیلات اشتغال جامعه هدف این اداره کل به یک میلیارد و 500میلیون ریال خبر داد.

پایان

کد خبر 72005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد