۵۳ بیمار اچ آی وی تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: ۵۳ بیمار مبتلا به اچ آی وی استان طی ۹ ماهه امسال از خدمات باشگاه مثبت زندگی این سازمان بهره‌مند شدند که از این تعداد ۲۱ زن هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور در خصوص نحوه حمایت از این بیماران، اظهار کرد: تاسیس باشگاه مثبت زندگی با هدف توانمند سازی افراد مبتلا به ایدز، توانمند سازی آنان، دسترسی آسان به خدمات و آشنایی مبتلایان به این بیماری با یکدیگر انجام شده است.

وی تاکید کرد: در این باشگاه خدمات مختلف در زمینه‌های سلامت روان، خانواده و مهارت‌های آموزش شغلی به این بیماران ارایه می شود.

دهباشی پور تصریح کرد: همچنین ۹۶ مورد کمک هزینه درمان پارا کلینیکی، چهار مورد کمک هزینه تحصیلی، ۵۶ مورد خدمات مشاوره‌ای، ۶۰ مورد خدمات مددکاری، ۸۰ مورد بسته‌های غذایی و کمک هزینه معیشت، یک مورد خدمات دندانپزشکی، معرفی یک بیمار به مرکز فنی و حرفه‌ای و صدور گواهی مهارت خیاطی از جمله خدمات ارایه شده در سال جاری به بیماران مبتلا به اچ آی وی بوده است.

این مسوول با بیان اینکه طی این مدت همچنین سه نفر از طریق باشگاه مثبت زندگی صاحب شغل شدند، افزود: ارایه خدمات دیگر از جمله افزایش سرمایه جهت راه اندازی مغازه، پرداخت هزینه جهت گازسوز کردن خودرو و آغاز به کار و پرداخت سرمایه اولیه جهت فروش لوازم بهداشتی از طریق این باشگاه صورت گرفته است.

وی با اشاره به میزان اعتبار تخصیص یافته به باشگاه مثبت زندگی در سال جاری، خاطرنشان کرد: ۹۶۰ میلیون ریال به این باشگاه تخصیص یافته که در ۶ ماهه سال جاری ۶۰۰ میلیون ریال آن پرداخت شده و پرداخت مابقی هزینه نیز برای فعالیت‌های ۶ ماهه دوم سال خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی ۴۴۷ معتاد تزریقی، یک هزار و ۳۶۸ معتاد غیر تزریقی و ۷۸ زن پرخطر مورد تست بیماری اچ آی وی قرار گرفتند که در نهایت تمامی تست‌ها منفی اعلام شد.

به گفته وی، همچنین طی این مدت یک هزار و ۲۳۲ نفر در مراکز بهبود و بازتوانی معتادان مورد آزمایش قرار گرفتند که تست اچ آی وی سه نفر آنان مثبت تشخیص داده شد که پس از معرفی این افراد به کلینیک بیماری‌های رفتاری شهید بلندیان مشخص شد که آنان پیش از این عضو این مرکز بوده‌اند.

دهباشی پور تاکید کرد: ۷۷ هزار و ۳۶۳ سوزن و سرنگ نیز طی این مدت در مراکز کاهش آسیب ها توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: معتادان شناسایی شده در پاتوق‌ شهرستان‌های البرز، اقبالیه و تاکستان به تعداد ۶۰ نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند، ۸۵ مورد پانسمان زخم‌های باز در این پاتوق‌ها انجام شد و یک مورد جهت دریافت خدمات تکمیلی درمان به بیمارستان شهید رجایی قزوین جهت ارایه خدمات درمانی، منتقل شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در خصوص اعتبار تخصیص داده شده به بهزیستی قزوین در جهت کاهش آسیب‌ها، اظهار داشت: ۱۲۰ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال به بهزیستی استان در این رابطه تخصیص داده شد.

کد خبر 71997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد