۵۰۰ خانواده قزوینی، متقاضی فرزندخواندگی هستند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۵۰۰ خانواده قزوینی، متقاضی فرزندخواندگی هستند. با توجه به اینکه، سیاست‌های بهزیستی و استان تسریع در روند اعطای فرزندخواندگی است، لذا در صورت مهیا شدن شرایط این امر در کمترین بازه زمانی صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی‌پور اظهار کرد: طی ۹ سال گذشته، از سال ۱۳۹۲ لغایت ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۲۰۰ فرزند بدسرپرست و بی‌سرپرست به زوجین متقاضی فرزند پذیر از سوی اداره کل بهزیستی استان قزوین واگذارشده است.

وی بابیان اینکه، تعداد فرزندان موجود در بهزیستی کمتر از تعداد متقاضیان فرزندخواندگی است، افزود: ۵۰۰ خانواده قزوینی، متقاضی فرزندخواندگی هستند. با توجه به اینکه، سیاست‌های بهزیستی و استان تسریع درروند اعطای فرزندخواندگی است، لذا در صورت مهیا شدن شرایط این امر در کمترین بازه زمانی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین، عنوان کرد: فرزندان بهزیستی با توجه به شرایط خود در ۲ گروه بدسرپرست و بی‌سرپرست قرارگرفته‌اند که گام اول در خصوص واگذاری کودکان بدسرپرست اخذ حکم عدم صلاحیت والدین و یا ولی‌قهری طفل خواهد بود.

وی ادامه داد: واگذاری فرزندان نیازمند به حمایت‌های درمانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در بازه زمانی یادشده جمعاً ۵ فرزند بیمار و نیازمند حمایت‌های درمانی به زوجین فرزند پذیر واگذار گردیده است.

دهباشی‌پور بابیان اینکه، سخت‌گیری درباره فرزندخواندگی در استان قزوین وجود ندارد، افزود: اکنون بیشتر کودکانی که به بهزیستی سپرده می‌شوند، بدسرپرست هستند. به دلیل حضور سرپرست، به‌راحتی نمی‌توانیم سلب صلاحیت را انجام دهیم و کودک را به‌عنوان فرزندخوانده به خانواده‌ای واگذار کنیم. بنابراین این کودکان به‌طور مهمان به خانواده‌ها سپرده می‌شوند و ممکن است از یک روز تا چند سال در آن خانواده بمانند.

وی ادامه می‌دهد: مجموع فرزندان بدسرپرست در استان ۱۲۰ فرزند است و اجازه نمی‌دهیم، پرونده‌های فرزندخواندگی مسکوت بماند. این پرونده‌ها در اولین فرصت در کمیته‌ها ارزیابی تخصصی می‌شود.

دهباشی‌پور در پایان گفت: تعداد متقاضیان فرزندخواندگی در قزوین زیاد است اما تعداد متقاضیان امین موقت کم است. لذا تقاضا داریم، خانواده‌ها از ظرفیت امین موقت برای سرپرستی کودکان استفاده کنند.

کد خبر 71918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد