بازدید معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس از مرکز اجتماع درمان مدار تحت نظارت بهزیستی فارس

اسماعیل محبی پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری به همراه محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس از مرکز اجتماع درمان مدار تحت نظارت بهزیستی فارس بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

محمدرضا هوشیار با بیان این که برنامه اجتماع درمان مدار اعتیاد یک برنامه ساختار یافته اقامتی یا نیمه اقامتی (روزانه) برای معتادانی است که استعداد بازگشت به مصرف مواد را دارند و در درمان های اولیه پیشرفت قابل توجهی نداشته اند یا کارکرد اجتماعی آنان به شدت افت کرده است.در این مراکز متقاضی حائز شرایط پس از ورود به مرحله جهت یابی می شود که هفت روز بطول می انجامد و هدف آن آشنایی با قوانین و جامعه پذیری فرد است.

پس از این مرحله با تمایل فرد و بررسی و تائید تیم درمان (مسئول فنی,روانپزشک,روانشناس,کاردرمان و مددکار)پذیرش نهایی شده و وارد مرحله درمان می شود.

او در ادامه افزود:مرحله ی درمان توام باارزشیابی های روزانه و دوره ای است و مرحله ی ترخیص هم تدریجی خواهد بود ,در مرحله ی پیگیری نیز حداقل ۶ ماه وضعیت فرد توسط تیم درمان حضوری و تلفنی رصد خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی فارس در پایان با بیان این که مزیت اصلی این روش درمانی این است که علاوه بر سم زدایی نسبت به حرفه آموزی ,توانمندسازی و ارتقا روحی و روانی افراد اقدام می شود گفت در بازدید معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس کارگاه های حرفه آموزی و اشتغال این مرکز نیز مورد بررسی قرار گرفت . این کارگاه ها در راستای آموزش مهارت های شغلی و حرفه آموزی جهت بازتوانی و استقلال مالی فرد پس از بازگشت به اجتماع فعالیت می کنند.

کد خبر 71912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد