دریافت خدمات از کدام بانک‌های زنجان برای روشندلان آسان است؟

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر جهت تسهیل در انجام امور بانکی شهروندان روشندل، ۶ بانک مسکن، رفاه، تجارت، سپه، ملت و توسعه تعاون در شهر زنجان برجسته‌نگاری را انجام داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایسنا،سید رزاق منافی درباره مناسب‌سازی بانک‌ها برای معلولان، اظهار کرد: یکی از انواع مناسب‌سازی برای توانمندسازی و حضور معلولان در جامعه، مناسب‌سازی مبلمان شهری است که زنجان در این خصوص پیشرفت‌هایی داشته است ولی مبلمان شهری برای سهولت دسترسی آسان معلولان و افراد کم‌توان مناسب نیست.

وی با بیان اینکه در زمینه مناسب‌سازی بانک‌ها، ورودی بانک‌ها، دستگاه‌های ATM و ... تاحدودی پیش رفته‌ایم، افزود: بخشی دیگر از مناسب‌سازی در بانک‌ها، مربوط به حوزه نرم‌افزاری است؛ پیش از این افراد دارای معلولیت وقتی به یک بانک مراجعه می‌کردند باید فردی دیگر نیز برای انجام امور با آن‌ها همراه می‌شد که در همین راستا ملزم به پیگیری در بانک‌ها شدیم تا سیستم برجسته‌نگار برای سهولت کار روشندلان را انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ۶ بانک مسکن، رفاه، تجارت، سپه، ملت و توسعه تعاون در شهر زنجان برجسته‌نگاری را انجام داده‌اند و اگر روشندلی به این بانک‌ها مراجعه کند کارهای بانکی موردنیاز در بانک از طریق برجسته‌نگار در اسرع وقت و با امنیت انجام می‌شود.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با بیان اینکه بهزیستی به عنوان مدافع جامعه هدف خود در بانک‌ها پیگیر است ولی یک عزم باید در خود بانک‌ها نیز وجود داشته باشد، گفت: مناسب‌سازی بهترین راه برای توانمندسازی است و تا محیط، شهر و خدمات را آماده نکنیم معلولان نمی‌توانند در جامعه حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار معلول در شهرستان زنجان پرونده دارند و افرادی همانند بانوان باردار، سالمندان، کودکان در کنار جمعیت افراد دارای معلولیت به مناسب‌سازی نیاز دارند و حرکت‌هایی نیز همانند ورود اتوبوس مناسب‌سازی شده، عدم صدور پروانه ساختمان بدون مهر مناسب‌سازی و ... انجام شده ولی کافی نیست.

کد خبر 71908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد