خدمات مادریاران در مراکز بهزیستی خدمتی ایثارگرانه و ارزشمند است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خدمت خالصانه و ایثارگرانه ی مادریارانی که در مراکز شبانه روزی بهزیستی با تمام توان به فرزندان بهزیستی، بیماران و افراد دارای معلولیت شدید خدمات ارائه می دهند و همچنین مادران و همسرانی که از افراد دارای معلولیت مهربانانه نگهداری می کنند را قابل تقدیر وارزشمند عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در مراسم  گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و پاسداشت مقام بلند مرتبه زن و مادر ضمن تبریک این مناسبت به تمامی بانوان علی‌الخصوص بانوان شاغل در بهزیستی گفت: حضور زنان ایرانی در عرصه کار و تلاش با تأسی به حضرت زهرا (س) و با اتکاء بر خصایصی نظیر سخت کوشی، قناعت، نجابت، عفاف و ازخودگذشتگی، زمینه های ارتقاء مادی و معنوی جامعه را فراهم آورده است.

وی افزود:  در بهزیستی استان زنجان بیش از ۳۵۰ پرسنل به امر خدمت رسانی به جامعه‌ هدف مشغول هستند که بیش از ۲۵۰ نفر از پرسنل را بانوان تشکیل می دهند و بیشترین همکاران در بخش غیردولتی، مراکز توانبخشی و... را بانوان مددکار و روانشناس تشکیل می دهند.

حسینی به بانوان  سرپرست خانوار وجامعه هدف بهزیستی که عزتمندانه چرخ زندگی را می چرخانند اشاره کرد و گفت: بهزیستی ضمن حمایتهای مستمر وغیر مستمر خدماتی چون حرفه‌آموزی و کارآموزی ،پرداخت کمک هزینه آموزشی از قبیل فنی و حرفه ای وآماده سازی شغلی، ایجاد اشتغال و کار یابی از طریق تشکیل گروههای همیار زنان سرپرست خانوار و با پرداخت وام اشتغال وکارآفرینی ،کمک به ساخت، ‌خرید مسکن و تعمیرات مسکن ، پرداخت ودیعه مسکن ، پرداخت مستمری ماهانه  جهت تامین معیشت خانواده ها و...را درراستای تحقق اهداف و توانمند سازی انجام می دهد.

مدیرکل بهزیستی با ابراز امیدواری بر اینکه همه بانوان و زنان ایران اسلامی با تاسی از سیره و منش حضرت زهرا(س) در راه رسیدن به زندگی توام با عزت و سعادت بیش از پیش سرافراز شوند، افزود: سازمان بهزیستی در بحث معضلات و آسیب‌های اجتماعی نیز  با ارائه خدمات در مراکز اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ با همکاری ارگانهای دیگر راهبری می کند و نگاه ویژه‌ای به زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب دارد.

گفتنی است دیدار با همسران شهداء ،  دیدار با مادران سالمند شهداء ، دیدار با خانواده های دارای فرزندان چهارقلو، تقدیر از مادریاران شیرخوارگاه، دیدار با بانوان سالمند مرکز مهر شهرستان هیدج ، مراسم گرامیداشت روز زن جهت کارکنان شاغل در بهزیستی و برگزاری جلسات فرهنگی از جمله برنامه های اجرایی در ارتباط با گرامیداشت مقام شامخ مادر و روز زن در بهزیستی است.

کد خبر 71844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد