بیش از ۶۰ درصد شاغلین بهزیستی بانوان هستند/ بهره‌مندی کارکنان از خدمات مشاوره و مددکاری رایگان

رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست صمیمانه رئیس سازمان بهزیستی کشور با بانوان که در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت مقام زن برگزار شد، گفت: بیش از ۶۰ درصد شاغلین بهزیستی بانوان هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، نشست صمیمانه رئیس سازمان بهزیستی کشور با بانوان در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت مقام زن با حضور «علیرضا انجلاسی» معاون توسعه منابع بهزیستی کشور، «رویا احمدیان» مشاور رئیس در امور بانوان، «امیرحسین عرب‌زاده» مشاور رئیس در امور مجلس، حجت‌الاسلام «محمدتقی وکیل‌پور» مشاور رئیس در امور فرهنگی و جمعی از بانوان شاغل برگزار شد.

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت مقام زن با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد شاغلین را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: مفتخریم با بهره‌مندی از این جمعیت حداکثری موتور تولید فقر و معلولیت را مدیریت و بهترین خدمت را با انرژی و نشاط مضاعف به جامعه هدف ارائه کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن قدردانی از مجاهدت‌های مادریاران مراکز نگهداری و مددکاران و مشاوران و ... از نهضت بازبینی دستورالعمل‌ها خبر داد و تصریح کرد: به صورت محرمانه موضوعات مربوط به بانوان شاغل که به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا هستند، پیگیری می‌کنیم؛ همچنین شرایطی را فراهم می‌آوریم تا شاغلین از خدمات مشاوره و مددکاری به صورت رسمی و رایگان بهره‌مند شوند.

احمدیان: تاکید بر استفاده از ظرفیت بانوان شاغل و زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور

در ادامه «رویا احمدیان» مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان با تاکید بر استفاده از ظرفیت بانوان شاغل، جامعه هدف و زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «حرکت در جهت احقاق حقوق زنان در جوامع اسلامی و در جامعه ما حتماً باید انجام گیرد؛ منتها بر مبنای اسلامی و با هدف اسلامی. یک عدّه نگویند که این چه نهضتی است، این چه حرکتی است؛ مگر زن در جامعه ما چه کم دارد؟ متأسفانه ممکن است بعضی این‌گونه فکر کنند. این، ظاهربینی است. زن در همه جوامع از جمله در جامعه ما  گرفتار ستم و دچار کمبودهایی است که بر او تحمیل می‌شود؛ اما این کمبود، کمبود آزادی به معنای بی‌بندوباری نیست؛ این کمبود، کمبود میدان‌ها و فرصت‌ها برای علم و معرفت و تربیت و اخلاق و پیشرفت و شکوفایی استعدادهاست. این را باید تأمین و جستجو کرد. این همان چیزی است که اسلام بر روی آن تکیه کرده است. اگر جامعه اسلامی بتواند زنان را با الگوی اسلامی تربیت کند یعنی الگوی زهرایی، الگوی زینبی، زنان بزرگ، زنان باعظمت، زنانی که می‌توانند دنیا و تاریخی را تحت تأثیر خود قرار دهند، آنوقت زن به مقام شامخِ حقیقی خود نائل آمده است.»

یادآوری می‌شود، در این مراسم جمعی از بانوان شاغل چالش‌ها و دغدغه‌های خود را با رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کردند و در پایان از تعدادی از مادریاران، کارمندان، بازنشستگان و ورزشکاران نمونه تقدیر شد.

کد خبر 71836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =