🔷🔶 جلسه ستاد مناسب سازی  استان برگزار شد

این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل بهزیستی، فرمانداران، شهرداران و مدیران اجرایی دستگاههای دولتی در معاونت عمرانی استانداری در شهرستان خرم آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان، این جلسه با حضور معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار، مدیر کل بهزیستی، مدیر کل دفتر فنی، مدیر کل امور شهری، راه و شهرسازی، حمل و نقل، معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی، مدارس استثنایی، بنیاد شهید، بانک های ملی و توسعه و تعاون و مسئولین ارگان ها و نهادهای دولتی و فرمانداران که بصورت وبینار به جلسه پیوسته بودند در محل سالن کنفرانس معاونت عمرانی استانداری در شهرستان خرم آباد و با محوریت و تاڪید بر پیگیری مصوبات گذشته و تصمیم گیری های لازم در جهت مناسب سازی اماڪـن و معابر عمومی و همچنین تکریم جایگاه معلولین و جانبازان، تشڪـیل شد.

همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی استان و دبیر جلسه ستاد مناسب سازی استان لرستان، با ارائـه گزارشی از عملکرد صورت گرفته و مصوبات جلسات گذشته خواستار جدیت بیشتر در اجرای صحیح قوانین مناسب سازی و تامین شهری بدون مانع در راستای تکریم جایگاه ۳۰ درصدی جمعیت جامعه از جمله معلولین، جانبازان و سالمندان شد.

عمودی زاده اظهار ڪرد: با توجه به اینکه ۱۴ هزار معلول در شهر خرم آباد وجود دارد امروزه مناسب سازی به یک ضرورت و مطالبه عمومی تبدیل شده است و همه خواهان زندگی و شرایط برابر هستند.

وی با بیان اینکه در قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، بهزیستی بعنوان مطالبه کننده امورات و پیگیری مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولین تعیین شده است گفت:

با توجه به بعضی کوتاهی ها در نظارت بر اجرای صحیح قوانین مناسب سازی از سوی دفاتر فنی ارگان های ذیربط، شاهد هزینه کردهای مضاعف در سطح شهرستان خصوصا بخش مبلمان شهری هستیم که با هماهنگی بین کارشناسان مناسب سازی می توان مانع از هدر رفت هزینه ها شد.

احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در ابتدای جلسه کمیته مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی استان با اشاره به اهمیت موضوع و ضرورت احساس مسئولیت نسبت به فضاسازی محیطی، اظهار کرد: این موضوع باید در فضاهای اداری مورد توجه مسئولان و دستگاه‌ها دولتی قرار گیرد و در اماکن و معابر عمومی با نظارت فرمانداران پیگیری شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه موضوع مناسب سازی در شهرهای بزرگ و در ساخت و سازها  لحاظ می‌شود از الزامات است، تصریح کرد: از زمان طراحی نقشه تا پایان کار این موارد باید ملاحظه شوند و با متخلفان برخورد لازم صورت پذیرد که به این منظور لازم است گزارش عملکرد ماهانه در سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها ارائه شود.

  دالوند، با اشاره به اینڪه مناسب‌ سازی بمعنای ایجاد محیط های بدون مانع و یا تسهیل دسترسی برای همه افراد جامعه است گفت: مناسب سازی اماکن عمومی یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای کلیه افراد جامعه به‌ ویژه افراد دارای معلولیت و سالمندان است.

وی ایجاد شرایط مناسب برای دسترسی و بهره‌مند شدن معلولین و جانبازان از اماکن، پارک‌ها را ضروری دانست و افزود: در ساخت و سازهای جدید رعایت دستورالعمل‌های مناسب‌سازی الزامی است و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری و مسکن باید به شدت کنترل کنند.

کد خبر 71825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد