" دست آفرینان برکت و کرامت" ؛ بازارچه ای جهت فروش محصولات گروه های هدف بهزیستی خراسان رضوی

بازارچه موقت «دست‌آفرینان برکت و کرامت» با حضور محسن داوری، فرماندار مشهد، محمدامین بابایی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، مسعود فیروزی ، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، جواد بهنام، مدیر بهزیستی شهرستان مشهد و جمعی از مدیران شهری افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

فرماندار مشهد در این مراسم با تأکید بر ضرورت حمایت از سرپرستان خانواری که در حوزه اشتغال‌آفرینی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: یکی از کارهای خیلی خوبی که می‌تواند در این شرایط در حوزه‌های مختلف سودمند باشد، حمایت از حوزه‌هایی است که سرپرستان خانوار در آن مشغول به کار هستند، زیرا حمایت از این اقشار می‌تواند هم برکات اقتصادی داشته باشد و هم از بسیاری آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.
وی افزود: همه سازمان‌ها در این باره مسئولیت‌هایی برعهده دارند، اما به‌طور خاص، شهرداری و بهزیستی دو نهادی هستند که می‌توانند بیش از همه مؤثر عمل کنند. البته کمیته امداد استان هم به‌تازگی تشکلی ایجاد کرده است که کارها را در نهایت به دست مردم به سرانجام می‌رساند و امیدواریم ‌در ‌یک سال آینده، این تشکل بتواند به جریانی تبدیل شود که سرپرستان خانوار ذیل آن به فعالیت بپردازند، خودکفا و مستقل وارد بازار آزاد شوند و زمینه برای ورود دسته دیگری از سرپرستان خانوار به این تشکل فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نمایشگاه ضمن تاکید بر ضرورت توانمندسازی گروه های هدف بهزیستی گفت: حفظ کرامت و منزلت گروه های هدف یکی از مهمترین رئوس کاری بهزیستی است که با تعریف و اجرای برنامه های توانمندسازی در شهرها و روستاها محقق و دنبال می شود.

مسعود فیروزی افزود: اعطای تسهیلات خوداشتغالی، پرداخت وام و مشوق های مالی و بیمه ای به کارآفرینان جهت جذب و بکارگیری مددجویان بهزیستی، هدایت مددجویان به سمت فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای و ...از جمله برنامه هایی است که توسط بهزیستی جهت توانمندسازی و استقلال مددجویان اجرا می شود.

وی ضمن دعوت از کلیه شهروندان جهت شرکت در این نمایشگاه، یادآور شد: توانمندسازی مددجویان بهزیستی با مشارکت کلیه گروه ها و نهادهای اجتماعی به ویژه شهروندان سرعت خواهد گرفت و خرید محصولات و تولیدات از نمایشگاه ها و بازارچه های فروش، یکی از بخش هایی است که به حمایت مردمی بیش از پیش نیازمند است.
بازارچه موقت «دست‌آفرینان برکت و کرامت» برای عرضه محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار و یا فاقد سرپرست موثر و افراد دارای معلولیت در میدان جانباز، جنب مجتمع تجاری پروما راه‌اندازی شده و تا ۱۵بهمن‌ماه دایر است و از ساعت ۹ تا ۲۱ آماده استقبال از عموم شهروندان است.

کد خبر 71739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد