🔷🔶 جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای اجرایی تابع وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در استان لرستان برگزار شد

دراین جلسه بر ضرورت مهارت افزایی و ایجاد اشتغال پایدار بمنظور استقلال اجتماعی و توانمندسازی مددجویان و جامعه هدف تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان، در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای اجرایی تابع وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، بر ضرورت مهارت افزایی و  ایجاد اشتغال پایدار بمنظور استقلال اجتماعی و توانمندسازی مددجویان و جامعه هدف تاکید شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مدیرکل بهزیستی استان لرستان در این جلسه با تشریح فعالیت های سازمان بهزیستی بعنوان تنها مرجع و متولی سلامت اجتماعی، به خدمات از بدو تولد تا سالمندی این سازمان اشاره کرد و افزود، طرح شکرانه سلامت بمنظور جلب حمایت و مشارکت خیرین و نیکوکاران در راستای کمک به مددجویان و جامعه هدف اجرا می شود و این  کمک ها برای تهیه جهیزیه، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، درمان، اشتغال و مناسب سازی مسکن مددجویان هزینه می شود. همچنین در این جلسه بر ضرورت همکاری اعضای شورای هماهنگی رفاه در اجرای طرح شکرانه سلامت و مشارکت داوطلبانه مدیران و کارکنان تاکید شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

همایون عمودی زاده در ادامه در خصوص برپایی دوره های آموزشی و حرفه آموزی و اشتغال برای توانمند سازی مقیمان مراکز ماده ۱۶ و مجری تبصره ۲ با مشارکت اداره کل فنی و حرفه ای سخن گفت و تصریح کرد، مراکز آموزش فنی و حرفه با آموزشهای تخصصی متناسب با بازار کار و آموزش های فنی پر درآمد، می توانند زمینه رفع بخشی از چالش و  معظل بیکاری را فراهم کنند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مدیر کل بهزیستی لرستان از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی صد میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد خبر داد و افزود، در سال ۱۴۰۱ با پرداخت ۱۵۴ میلیارد تومان وام کم بهره  و پرداخت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان حق بیمه کارفرما و خویش فرما بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد شده است که در سامانه رصد و پورتال سازمان بهزیستی کشور نیز به ثبت رسیده است.

کد خبر 71730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد