فراخوان شرکت مؤسسه بیوانفورماتیک یا آزمایشگاه های متقاضی معاونت پیشگیری بهزیستی استان تهران اعلام شد

فراخوان شرکت مؤسسه بیوانفورماتیک یا آزمایشگاه های متقاضی در زمینه ی انجام آزمایش هول اگزوم اعلام شد.

اداره کل بهزیستی استان تهران در نظر دارد در راستای انجام آزمایشات هول اگزوم بیماران مورد تأیید کمیته تخصصی مشاوره ژنتیک اقدام به جلب مشارکت مؤسسات و آزمایشگاه های ژنتیک معتبر و مورد تأیید ارزیابی سازمان بهزیستی کشور نماید. لذا از کلیه واجدین شرایط دعوت می شود در صورتیکه امکان انجام آزمایش مذکور با شرایط ذیل را داشته و کلیه موارد مندرج را متعهد می گردند، مدارک و مبالغ دریافتی برای انجام آزمایش مذکور را از تاریخ انتشار فراخوان به مدت ۷ روز کاری به بهزیستی استان تهران ارائه نمایند.
شرایط لازم:
۱-  ارائه مستندات مربوط به مؤسسات بیوانفورماتیک (اساسنامه، کد اقتصادی مؤسسه و شرکت و کپی آخرین مدارک تحصیلی اعضای هیأت مدیره) و یا ارائه مستندات مربوط به پروانه فعالیت آزمایشگاه ژنتیک.
۲-  استفاده از کیت توالی یابی VY Agilent sure select  برای تست هایWes  و عدم استفاده از کیت های متفرقه.
۳-  ارائه فایل FASTQ  و همچنین مرحله بیوانفورماتیک مربوطه با شرایط خوانش حداقل ۱۰۰ ایکس با حجم حداقل ۱۲ گیگابایت دیتا و به طوری که در هیچ محلی میزان خونش کمتر از ۲۰ ایکس نباشد.
۴-  رخ خوانش های تکراری کمتر از ۲۰ درصد.
۵-  نرح نواحی بدون خوانش در نارگت کیت توالی یابی کمتر از ۱۰ درصد (بدون در نظر گرفتن کروموزوم ایکس و Y)
۶-  ذخیره سازی آنلاین فایل ها و ارائه دسترسی های لازم به سازمان برای تمامی نمونه ها برای مدت زمان حداقل ۵ سال بعد از پذیرش بیمار بدون نیاز به بارگذاری و با انتقال اطلاعات با استفاده از هارد درایو.
۷-  عدم استفاده از نرم افزار های قفل شکسته و ارائه مستندات لازم در خصوص پایپلاین استفاده شده.
۸-  انجام فرایندAlignment  و تولید یکی از دو نوع فایلBAM  یا CRAm به همراه index
۹-  انجام فرایندvarient calling  و تولید فایل هایVCF و gVCF  به صورت فشرده به همراه فایل های index
۱۰-  انجام فرایندCNV Calling  و تولید فایل VCF  مربوطه.
۱۱-  انجام فرایندAnnotation  Varient و ارائه فایل خروجی با فرمت اکسل لازم به ذکر است حجم فایل خروجی بدون فشرده سازی نباید بیشتر از ۲۰۰Mb باشد تا به راحتی قابل انتقال و بررسی باشد.
۱۲-  انجام فرایندVarient Classification  براساس دستورالعملACMG  و ارائه فایل خروجی در فرمت اکسل.
۱۳-  انجام فرایندCNV Annotation  و ارائه فایل خروجی در فرمت اکسل.
۱۴-  انجام فرایندCNV Classification  براساس دستورالعمل ACMG و ارائه فایل خروجی در فرمت اکسل.
۱۵-  در صورت موجود بودن بیش از یک نمونه از یک خانواده، سیستم باید توانایی مقایسه و آنالیز از یک نوع از بررسی ها را داشته باشد.
۱۶-  انجام فرایند محاسباتی پوشش اگزونی بر اساس فایلBED  کیت توالی یابی و ارائه فایل خروجی.
۱۷-  قابلیت ارائه گزارش پوشش اگزونی ژن ها به جهت اطمینان از پوشش نواحی احتمالی مرتبط با علل بیماری.
۱۸-  ارائه گزارش های کیفی کامل به تفکیک هر مرحله و برای هر نوع ورودی و خروجی.
۱۹-  ایجاد قابلیت مشاهده فایل هایBAM  و یاCRAM  به صورت آنلاین و بدون نیاز به دانلود کردن فایل با استفاده از نرم افزارIGV
۲۰-  ذخیره سازی فایل های FASTQ  تا سال ۱۰ ام الزامی است.
۲۱-  تحویل ارائه گزارش بالینی به سازمان بهزیستی بر اساس استانداردهای ACMG
۲۲-  با توجه به پیچیدگی های بیماری های ژنتیکی و محدودیت تکنولوژی و اطلاعات موجود، درج واریانتVUS  امری اجتناب ناپذیر است. لذا در خصوص گزارش هایی که منجر به جواب قطعی نمی گردند مؤسسات و یا آزمایشگاهها باید در بازه های زمانی ۶ ماه و یا ۱۲ ماه به بررسی مجدد اطلاعات بیماران پرداخته و گزارشی مبنی بر آخرین وضعیت تفسیر اطلاعات و در صورت دست یافتن به یافته های جدید گزارش بالینی جدید را به سازمان بهزیستی و پزشک معالج ارائه دهند.
۲۳-    ارائه گزارش شامل اطلاعات جانبی هر واریانت و همینطور ورژن نرم افزارها و بانک اطلاعاتی استفاده شده در به دست آوردن اطلاعات و نتایج باشد.
۲۴-     انجام کل فرایند آنالیز داده ها درایران و ارائه مستندات لازم.
۲۵-    مؤسسات بیوانفورماتیک و آزمایشگاه های ژتتیک متقاضی، حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط در زمینه انجام هول اگزوم داشته باشند.
۲۶-    قیمت تمام شده ی آزمایش هول اگزوم ۱۰۰X – ۲۰۰X  از طرف مؤسسه ی بیوانفورماتیک و آزمایشگاه ها به بهزیستی استان تهران مربوطه اعلام گردد.
۲۷-    مؤسسات بیوانفورماتیک موظف هستند آزمایشگاهی در داخل استان صرفاً جهت نمونه گیری معرفی کرده و هم چنین برگه نتیجه آزمایش هول اگزوم را مهمور به مهر و امضای دکترای ژنتیک نمایند.

کد خبر 71729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد