اسامی ۵ دستگاه ضعیف خراسان جنوبی در مناسب سازی اعلام شد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پنج دستگاه اجرایی از جمله میراث فرهنگی، گمرک، تعزیرات حکومتی، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و دانشگاه بیرجند زیر ۵٠ درصد از شاخص های مناسب سازی را رعایت کرده اند و عملکرد ضعیفی داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن شرفی امروز (۱۴ دی) در ستاد هماهنگی و پیگیری بحث مناسب سازی در خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی بیش از ۲۴ هزار معلول وجود دارد و آمار معلولیت در استان از آمار کشوری بالاتر است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث مناسب سازی اماکن عمومی و دستگاه های اجرایی جزو ضروریات جامعه است، افزود: ارزیابی دقیق وضعیت مناسب سازی در ادارات دولتی استان خراسان جنوبی در دستور اجرا است.
شرفی در ادامه گفت: در این ارزیابی مشخص شده است که سه دستگاه بیمه سلامت، امورمالیاتی و اداره کل بهزیستی با تحقق بالای ٩٠ درصد شاخص های مناسب سازی جز سه دستگاه برتر در زمینه مناسب سازی بوده اند.
وی ادامه داد: پنج دستگاه اجرایی از جمله میراث فرهنگی، گمرک، تعزیرات حکومتی، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و دانشگاه بیرجند زیر ۵٠ درصد از شاخص های مناسب سازی را رعایت کرده اند و عملکرد ضعیفی داشته اند.شرفی با بیان اینکه شهرداری بیرجند تاکنون نگاه ویژه به موضوع مناسب سازی داشته است، افزود: در این زمینه اقدامات خوبی برای مناسب سازی کلینیک های درمانی توسط شهرداری انجام شده است.مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به طرح ملی مسکن گفت: در راستای اجرای این طرح در خراسان جنوبی ۳۰۸ نفر از معلولان جهت دریافت این واحدهای مسکونی ثبت نام کرده اند.وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰۴ واحد مسکونی برای معلولان در خراسان جنوبی در دست احداث است و ۱۱۵ واحد در بیرجند و چهکند در مرحله سفت کاری قرار دارد.
کد خبر 71665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد