مددجویان بهزیستی خدمات را در محله خود دریافت کنند 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تاسیس و فعالیت مراکز مثبت زندگی  را اقدامی ارزشمند در راستای ارائه محله محور خدمات به مددجویان عنوان کرد و گفت: با توجه به محله محور بودن اینگونه مراکز، دسترسی مددجویان بسیار راحت شده و آنان قادرند تا در کوتاه ترین زمان به خدمات سازمان بهزیستی دسترسی پیدا کرده و مددکار نیزدر کوتاه ترین زمان و به راحت ترین شیوه خدمات خود را ارائه دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با اشاره به فعالیت ۴۰ مرکز مثبت زندگی و ارائه ی ۲۲ خدمت به جامعه هدف، افزود: چون این مراکز  در محل سکونت مددجویان بهزیستی هستند، مددجو به راحتی در همسایگی خود می‌تواند از خدمات بهزیستی بهره‌مند شود و اصل رازداری حرفه ای، تکریم ارباب رجوع، حفظ شان و کرامت مددجو به عنوان مهمترین اصول باید در سرلوحه کار مددکاران قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مددکاران موظف هستند هر ۶ ماه یک بار بازدید حضوری از منازل مددجویان داشته باشند و تغییرات احتمالی را در پرونده مددجو به ثبت برسانند، خاطرنشان کرد: ۱۸ مرکز در شهرستان زنجان، ۱۰ مرکز در شهرستان خدابنده، ۳ مرکز در شهرستان ابهر، ۲ مرکز در شهرستان خرمدره، ۱ مرکز سلطانیه، ۲ مرکز در طارم، ۲ مرکز در ایجرود و ۲ مرکز در شهرستان ماهنشان در ساعات اداری به مددجویان خدمات ارائه می دهند.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار و ۵۸۲ پرونده مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی به ۴۰ مرکز مثبت زندگی وا گذار شده است، تاکید کرد :  این مراکز می‌توانند با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی جذب مشارکت  خیران را داشته باشند و در راستای دستورالعمل‌ها این مبالغ را برای مددجویان همان مراکز هزینه کنند.

این مقام مسئول در خصوص ۲۲ خدمت ارائه شده در این مراکز تصریح کرد: این مراکز خدمات ۲۲ گانه شامل ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه، ثبت درخواست / تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین، مصاحبه اولیه، اخذ و بررسی مدارک، بازدید منزل، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‌های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی، ارجاع درخواست ‌های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر / غیر مستمر) و معرفی نامه، پیگیری امور مددکاری خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‌ها، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی، شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله، تسهیل گری و تشکیل تیم محله  CBO و اقدامات اجتماع محور، شناسایی فعال جامعه هدف، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را ارائه می نمایند.

وی آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‌ها، ارجاع و پیگیری شامل: غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و...، انجام استعلامات و پیگیری‌های مورد نیاز جهت: صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بندهای سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، طلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و جلب مشارکت‌های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی به جامعه هدف را از دیگر خدمات مراکز مثبت زندگی برشمرد.

کد خبر 71565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد