بیش از ۲۶ هزار تماس با خط مشاور بهزیستی قزوین برقرار شد

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: ۲۶ هزار و ۴۴۹ تماس تلفنی به منظور دریافت خدمات مشاوره‌ای طی ۹ ماهه امسال با خط صدای مشاور بهزیستی استان برقرار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور افزود: دفاتر مشاوره در راستای پیشگیری اولیه و ثانویه و ارتقای سطح سلامت روان اقشار ضمن ارایه خدمات مشاوره و راهنمایی در واحدهای دولتی، مراکز مشاوره خصوصی، سامانه ۱۴۸۰ و یک مرکز جامع مراقبت از خانواده نیز خدمات مختلفی را نیز ارایه می دهد.

وی اظهار داشت: سامانه ۱۴۸۰ در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان راه اندازی شده و براساس کارشناسی‌های انجام شده راه اندازی این مرکز باعث تثبیت و بهبود احساس سلامت روانی افراد نیز می‌شود.

دهباشی پور بیشترین موضوعات مطرح شده از سوی تماس گیرندگان را مربوط به مسایل خانواده، نوجوان، اختلالات روانپزشکی، چالش‌های پیش از ازدواج، اعتیاد و مشکلات تحصیلی عنوان کرد.

این مسوول تصریح کرد: انجام طرح‌های غربالگری اضطراب و محب، برگزاری کارگاه‌های اجتماع محور، آموزش پیش از ازدواج و زندگی خانواده از دیگر خدماتی است که با هدف ارتقای سلامت روان جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و درمان اختلالات، پیشگیری و نیز کاهش طلاق به جامعه هدف بهزیستی ارایه می‌شود.

به گفته وی، هم اکنون ۴۹ مرکز مشاوره تحت پوشش بهزیستی در سطح استان قزوین فعالیت دارند که از این تعداد تنها یک مرکز، دولتی و مابقی به صورت غیردولتی فعال هستند.

دهباشی پور خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره ای مختلف را به صورت روزانه از طریق برنامه و سامانه‌های مختلف ارایه می کنیم و در این زمینه نیز خوشبختانه تاکنون توانسته این بسیاری از مسایل و مشکلات مردم را مرتفع و یا کاهش دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: این اداره کل در سه سطح به مراجعه کنندگان خود خدمات ارایه می‌کند که برخی از این خدمات به صورت عمومی و برخی دیگر به صورت تخصصی صورت می گیرد که شامل مداخله‌های تخصصی متنوع، کم هزینه و رایگان است.

کد خبر 71519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد