بیانیه دکتر قطب الدین صادقی برای دومین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت(دنا) +معرفی برگزیدگان

دومین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت(دنا) استان کهگیلویه و بویراحمد با رقابت ۶ گروه نمایشی با معرفی برگزیدگان روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ در یاسوج پایان یافت.

دومین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت(دنا) استان کهگیلویه و بویراحمد با رقابت ۶ گروه نمایشی با معرفی برگزیدگان روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ در یاسوج پایان یافت.

قطب‌الدین صادقی، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر، استاد دانشگاه، بازیگر سینما، تلویزیون و داور دومین جشنوراه تئاتر استانی افراد دارای معلولیت"دنا"نیز در اختتامیه  این مراسم گفت: از تمامی هنرمندان بزرگی که در این حوزه دست به قلم شدند و از شما مسئولین که در این شرایط دشوار اجتماعی و سیاسی خلاقیت را رها  نکرده  و همچنان به کار اصلی که تولید و پاسداشت فرهنگ و هنر هست  وفادار مانده اید سپاسگزارم .

وی داوری در دومین جشنواره تئاتر استانی افراد دارای معلولیت(دنا) را فراتر از انتظار دانست و افزود: در بسیاری از موارد کیفیت از هر نظر بازی ، متن، کارگردانی، طراحی صحنه و تمامی جهات از کار حرفه ای ها بهتر بود  که برمی گردد به زیبایی شناسی کار و استفاده از  مفاهیم بزرگ و انسانی که از یک زبان فرهنگی شاسته برخوردار بوده و قدرت تاثیر در مخاطب دارند.

این کارگردان و داور مطرح  کارهای ارائه شده در جشنواره را  تاثر گذار دانست و اظهارکرد:  هرگز نباید فراموش کرد کاری که در حوزه فرهنگ می شود، جوایز و تقدیرهایی که بدست می آوریم  برای میدان دادن به خودخواهی ها نیست  بله برعکس با رسیدن به این درجه از پختگی در فکر و هنر، باید فروتن تر و فهیم تر از گذشته ادامه داد و روی سخنم تنها با هنرمندان توانمند و توانخواه نیست بلکه روی سخنم با تمامی هنرمندان حرفه ای سراسر کشور می باشد.

صادقی توهین و بی حرمتی به جامعه هنرمند معلول را توهین به تمامی هنرمندان کشور دانست تاکید کرد: هیچکس حق ندارد از هیچ منظری با هیچ منطقی هنرمندان معلول را تحقیرکند یا دست کم بگیر . این معلولان عزیزان، برادران و خواهران  ما هستند که توانسته اند  در پرتو این هنر به یک اعتماد به نفس دوباره دست پیدا کنند و با کسب حرمت اجتماعی،  داوری عوامانه را تبدیل به یک احترام کردند.

وی هدف اصلی از اجرای این جشنواره ها را ایجاد و گسترش مهربانی و تفکرات انسانی دانست و تصریح کرد: هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت در ذات خودش یک مفهوم ارزشمند یعنی امید درون خود دارد و این خلاقیت اجازه نمی دهد یاس و ناامیدی بر ما چیره شود  و برای حفظ این روحیه در درجه اول مسئولین می توانند با حمایت و فراهم کردن شرایطی  به تقویت و رشد این روحیه کمک نمایند و درجه بعدی اصراری هست که هنرمندان توانخواه  بر توانمندی خودشان دارند و این ارزشمند و قابل احترام هست.

صادقی داور دومین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت (دنا) بیان کرد: نکنه بسیار مهم نتایج این جشنواره این هست که درست یا غلط می تواند می تواند  انگیزه ای شود برای کارهای آتی و  برای من و دوستانم مایهه مباههات هست که هنرمندانی همه شریف و انسان و مهربان همه خلاق یک فرصتی فراهم آوردند که ما مثل اعضای خانواده همدیگر را ببینیم  و با چهره هم تجدید دیدار کنیم و از اوضاع و احوال فرهنگی و روحی همدیگر با خبر شویم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد ، دومین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت (دنا) استانی با  رقابت 6 گروه نمایشی به دبیری اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد و هنرمند معلول و توانخواه ابراهیم علیپور از 12 دیماه آغاز و تا 13 آذرماه ادامه داشت و امروز 14 آذرماه 1401 با معرفی برگزیدگان در بخشهای مختلف پوستر و بروشور؛  گریم و ماسک؛ طراحی و ساخت عروسک؛  موسیقی؛طراحی لباس؛ طراح صحنه؛ بازیگری و سایر بخش ها  به کار خود پایان داد.

 آراء هیئت داوران دومین جشنواره تئاتر استانی افراد دارای معلولیت «دنا»   به شرح زیر است؛

بخش پوستر و بروشور:

رتبه اول: هیئت داوران در این بخش انتخاب نداشتند.

رتبه دوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ 300 هزار تومان به «جمال الدین موسوی»، طراح پوستر نمایش پیک نیک در میدان جنگ اهدا شد.

رتبه سوم؛ جایزه این بخش شامل لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مبلغ 200 هزار تومان به یاسر خالقی طراح پوستر و بروشور نمایش هفت خان اهدا شد.

در بخش گریم و ماسک

رتبه دوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ 300 هزار تومان به «مسلم بزرگ زاده »، طراح گریم نمایش دروغگو دشمن همه است  اهدا شد.

رتبه سوم؛ جایزه این بخش شامل لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مبلغ 200 هزار تومان به خانم زهرا داوودی و طاهره عبدلپور  طراح گریم نمایش پیک نیک در میدان جنگ  اهدا شد.

در بخش طراحی و ساخت عروسک

جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزار تومان به طراح و سازنده عروسک های نمایش هفت خان /خانم سمیه فرخی اهدا شد.

بخش موسیقی:

رتبه اول: هیئت داوران در این بخش انتخاب نداشتند.

رتبه دوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ500 هزار تومان به «مجید بیضایی و  و مصطفی لاهوتی »، آهنگساز نمایش دروغگو دشمن همه است اهدا شد.

رتبه سوم؛ جایزه این بخش شامل لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مبلغ 300 هزار تومان به ترکان فرامرزی  آهنگساز نمایش آلزایمر  اهدا شد.

بخش طراحی لباس:

رتبه اول: .جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 500 تومان به سمیه فرخی  طراح لباس نمایش  هفت خان  اهدا شد.

رتبه دوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ 300 هزار تومان به «ملکه حسینی مطلق  »، طراح لباس نمایش  پیک نیک در میدان جنگ  اهدا شد.

رتبه سوم؛ جایزه این بخش شامل لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مبلغ 200 هزار تومان مریم شروانی طراح لباس نمایش  دروغو دشمن همه است  اهدا شد.

بخش طراحی صحنه:

رتبه اول: .جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به وحید محمدخانی طراح صحنه نمایش قبر کن اهدا شد.

رتبه دوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ 300 هزار تومان به «خانم ملکه حسینی و آقای میثم مرادی  »، طراح صحنه نمایش پیک نیک در میدان جنگ  اهدا شد.

رتبه سوم؛ جایزه این بخش شامل لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مبلغ 200 هزار تومان به فرشته حافظی  طراح صحنه نمایش آلزایمر  اهدا شد.

بخش بازیگری:

هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزارتومان از دو بازیگر خردسال نمایش  آلزایمر(علی موسوی) و نمایش دروغگو دشمن همه است (ملیکا بهزادیان ) قدردانی کرد .

بازیگر همراه زن:

جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 700 هزارتومان به خانم مریم شروانی برای نمایش دروغو دشمن همه است اهدا شد.

بازیگر همراه مرد :

رتبه اول: جایزه این بخش شامل تندیش جشنواره، دیپلم افتخار و ایزه نقدی به مبلغ 1 میلیون تومان به آقای پوریا خردمند برای نمایش پیک نیک در میدان جنگ اهدا شد.

رتبه دوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 700هزارتومان به آقای افضل خرمی   برای نمایش هفت خان اهدا شد.

رتبه سوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزارتومان به آقای یاسین نجاتی  برای نمایش هفت خان اهدا شد.

رتبه اول جایزه بازیگر زن دارا اختلال بینایی :

رتبه اول: جایز ه این بخش شامل تندیش جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به خانم ناهید علی پور برای بازی در نمایش دروغگو دشمن همه است؛ اهدا شد.

 جایزه بازیگر مرد دارا ی اختلال بینایی :

رتبه نخست : جایزه این بخش شامل تندیش جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به آقای مجتبی مرتضوی برای بازی در نمایش دروغگو دشمن همه است اهدا شد.

رتبه دوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 700هزارتومان به آقای مسلم بهزادی برای نمایش هفت خان اهدا شد.

رتبه سوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزارتومان به آقای صالح الماسی   برای نمایش آلزایمر اهدا شد.

 جایزه بازیگر زن دارا ی اختلال شنوایی :

رتبه نخست : جایزه این بخش شامل تندیش جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به خانم لیلا صادقی  نژاد  برای بازی در نمایش آلزایمر 

 جایزه بازیگر مرد دارا ی اختلال شنوایی:

رتبه نخست : جایزه این بخش شامل تندیش جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به آقای عادل چک زاده    برای بازی در نمایش پرواز

 بازیگر ان مرد دارا ی اختلال ذهنی:

هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزار تومان بطور جداگانه از بازیگران نمایش هفت خان قدردانی کرد (1:رحمان بختیاری/2:فرزاد خیراندیش/3: فرهاد تقوی )

رتبه دوم : جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 700هزارتومان به آقای  حمید کوهگرد برای نمایش هفت خان اهدا شد.

رتبه سوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزارتومان به آقای  کریم کریمزاده برای نمایش هفت خان اهدا شد.

 بازیگر زن دارا ی اختلال جسمی حرکتی:

رتبه نخست : جایزه این بخش شامل تندیش جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به خانم نرگس رضوانی    برای بازی در نمایش آلزایمر اهدا شد.

رتبه دوم : جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 700هزارتومان به طاهره عبدال پور برای نمایش پیک نیک در میدان جنگ اهدا شد.

رتبه سوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزارتومان به خانم زهرا بوستانی  برای نمایش دروغگو دشمن همه است اهدا شد.

 بازیگر مرد دارا ی اختلال جسمی حرکتی:

رتبه نخست : هیئت داوران در این بخش نیز دو برگزیده دارد که جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بصورت جداگانه به آقایان "محمدمرادی آزاد بازیگر نمایش قبرکن و آقای مسلم بزرگ زاده بازیگر نمایش پیک نیک در میدان جنگ" اهدا شد.

رتبه دوم : جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 700هزارتومان به صورت جداگانه به آقایان میثم مرادی برای نمایش پیک نیک در میدان جنگ  و  ابوذر آفریدون برای نمایش آلزایمر

رتبه سوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزارتومان بصورت جداگانه  به آقایان فضل اله باقری / و حمید ویسی   برای نمایش هفت خان

رتبه اول نانیسم:

جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا شد به علی امامی  بازیگر نمایش قبر کن

کارگردانی :

رتبه نخست : جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به آقای اردشیر جهانشاهی کارگردان نمایش پیک نیک در میدان جنگ

رتبه دوم : هیئت داوران در این بخش دو برگزیده دارد  که جایزه این بخش شامل لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی 700هزارتومان بصورت جداگانه برای کارگردان نمایش هفت خان آقای یاسر خالقی و کارگردان نمایش آلزایمر سرکار خانم یسنا حافظی فر

رتبه سوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 500 هزارتومان به مسلم بزرگ زاده  کارگردان نمایش قبرکن 

نمایش های برگزیده:

هیئت داوران به اتفاق آراء سه نمایش زیر را بدون اولویت؛ برای شرکت در جشنواره منطقه ای معرفی می کند:

1: نمایش قبرکن به کارگردانی آقای مسلم بزرگ زاده

2: نمایش پیک نیک در میدان جنگ به کارگردانی اردشیر جهانشاهی 

3: نمایش آلزایمر به  کارگردانی خانم یسنا حافظی فر 

داوران دومین جشنواره تئاتر استانی افراد دارای معلولیت(دنا)1: دکتر قطب الدین صادقی 2: آرش دادگر   3: دکتر حمید کاکاسلطانی

کد خبر 71494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد