محمدکریم آریا: هنر درمانی را یک اشتغال و تلاش برای اثبات توانمندی معلولین در نگاه عموم جامعه میدانم

دومین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت(دنا) استان کهگیلویه و بویراحمد با رقابت ۶ گروه نمایش و ی با معرفی برگزیدگان روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ در یاسوج پایان یافت.

دومین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت(دنا) استان کهگیلویه و بویراحمد با رقابت ۶ گروه نمایش و ی با معرفی برگزیدگان روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ در یاسوج پایان یافت.

محمد کریم آریا، مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: مولفه هنر درمانی شاید عمری کمتر از ۲۰سال داشته باشد اما مثل یک مرد کهنه کار و با سابقه خیلی زود از کارهای مشابه و کارهایی که با قدمت بیشتر داشت انجام می شد سبقت گرفت و بسیار موفق بود

وی افزود: هم اکنون در  هنر درمانی تنها موضوع درمان نیست شاید یک زمانی برای شروع؛  دوستان ما در سازمان بهزیستی موضوع هنر درمانی را با فکر ها و ایده های دیگری شروع کردند اما الان رشد و پیشرفت دیگری پیدا کرد و ماهیت آن تغییر داده شد.

آریا اظهار داشت: در جشنواره تئاتر معلولین از عزیزانی بعنوان داور دعوت شد که از قدر ترین داورهای کشوری و بین المللی هستند و نشان می دهد که این جشنواره صرفا یک برنامه خشک و خالی نیست وحساسیت اهمیت این برنامه را می رساند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد هنر درمانی را یک اشتغال و رقابت و تلاش  برای اثبات توانمندی معلولین در نگاه عموم جامعه دانست و خاطرنشان کرد: وجود تعداد بالای هنرمندان توانمند در این حوزه نیاز استفاده از  داوران خبره برای قضاوت و ضایع نشدن حقی را برای ما آشکار کرد.

آریا یکی از موثرترین موضوع اثبات توانمندی معلولین توسط  عموم جامعه همین بحث هنر درمانی دانست و تصریح کرد: مکرر در برنامه های تلویزیونی مطرح کردم که درد معلولین، درد معلولیت نیست بلکه تبعیض هست؛ تبعیضی که برخی از مسئولین در راستای بی توجهی به وظایف قانونی خودشان  انجام می دهند و باید بدانند معلولین ما نیاز به ترحم ندارند، آنها به جایی رسیدن  که نیاز به حرمت برای توانمندیشان دارند.

وی ادامه داد: دستگاه ها باید نسبت به معلولین ما همانند سایر افراد جامعه خدمت ارائه نمایند و از  جداسازی و تفکیکی جامعه بهزیستی با سایر اقشار جدا خودداری کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد سال آتی در برنامه جشنواره تئاتر معلولین گروه داوران  ما در سالن پلاتو سازمان بهزیستی برنامه ها را قضاوت کنند و عنوان کرد: از دکتر قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و مجموعه توانبخشی سازمان بخاطر نگاه ویژه به بحث توانمند سازی معلولین و دادن  قول مساعد به منظور همکاری  جهت راه اندازی سالن پلاتو مرتبط با معلولین و خرید تجهیزات تشکر کرد.

آریا افزود: مانسبت به همه آحاد جامعه مسئولیت داریم و خدمات سازمان بهزیستی صرفا خدمت  به معلولین نیست اما مجددا تاکید می کنم انتظار داریم همکاری و تعامل ویژه سایر دستگاه ها با بهزیستی برقرار شد.

کریم رهیده، معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از معاون سیاسی و امنیتی استاندار که در  تمامی برنامه ها بهزیستی را  همراهی می کنند و از مدیرکل اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی بخاطر همکاری ویژه با گروه های تئاتر معلولین و مدیرکل بهزیستی که همیشه دغدغه مند در کنار جامعه هدف بهزیستی بخصوص جامعه معلولین قدم برداشته اند و سایر افرادی که از زمان شروع این برنامه تمام قد با اداره کل بهزیستی استان و دبیر اجرایی این طرح هنرمند معلول و توانخواه ابراهیم علیپور همکاری داشته اند ، تشکر و قدردانی می کنم.

در این جشنواره اردشیر کیانی مدیر سینما هنر یاسوج برای حمایت از جامعه معلولین بلیط این سینما در زمان اکران فیلم را  برای معلولین و خانواده هایشان رایگان اعلام کرد.

کد خبر 71489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد