دررسانه|نگهداری بیش از ۳ هزار معلول در مراکز توانبخشی شبانه روزی خوزستان

مدیر کل بهزیستی خوزستان: ۳ هزار و ۱۵۰ معلول در مراکز توانبخشی شبانه روزی استان مستقر هستند و به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، مهران کریمیان با اشاره به ارائه خدمات مختلف به جامعه معلولان زیر پوشش بهزیستی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون دوبار افزایش مستمری اعمال شده که در مرحله اول ۲۰ درصد و در مرحله دوم نیز ۳۰ درصد به مستمری این افراد و خانواده‌های دارای فرزند معلول اضافه شده است.

وی به فعالیت ۲۰۰ مرکز ویژه ارائه خدمات به معلولان در استان اشاره کرد و افزود: بیشتر این مراکز با همت نیکوکاران، و پزشکان و مشارکت بهزیستی راه اندازی شده اند و زیر نظر این نهاد حمایتی به جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهند.

کریمیان به پرداخت یارانه به مراکز خدماتی از سوی بهزیستی برای ارائه بهتر خدمات به معلولان اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد مرکز، ۳۶ مرکز خاص نگهداری شبانه روزی است و افراد معلول، افراد دارای مشکلات روانی و سالمندان مستقر هستند و خدمات توانبخشی و شبانه روزی دریافت می‌کنند.

به گفته مدیر کل بهزیستی خوزستان؛ درحال حاضر در ۳۶ مرکز توانبخشی شبانه روزی در استان ۳ هزار و ۱۵۰ معلول نگهداری می شوند و از خدمات مختلف بهره می‌برند.

این مقام مسئول به کسب بهترین رتبه از سوی بهزیستی خوزستان در زمینه کمترین آمار ابتلا به کرونا به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و قرنطینه در روزهای سخت شیوع این بیماری اشاره و اضافه کرد: برخی از معلولان حاضر در مراکز شبانه روزی مجهول الهویه و بی سرپرست هستند و همه تلاش خود را برای نگهداری به بهترین نحو و ارائه خدمات مطلوب به آن‌ها بکار گرفته ایم.

کد خبر 71331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد