مهدیشهر |  برگزاری جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان

گلوردیان : مناسب سازی  امکان و شرایط  را برای استقلال فردی ، اجتماعی و شغلی افراد دارای معلولیت  فراهم می کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان مهدیشهر با حضور رئیس اداره بهزیستی شهرستان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امورعمرانی فرمانداری، شهرداری ها و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .

ادب معاون برنامه ریزی و هماهنگی امورعمرانی فرمانداری شهرستان مهدیشهر در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اجرایی در امر مناسب سازی در شهرستان افزودند : دستگاه ها موظف هستند از زمانی که قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت به تصویب رسیده است از بودجه مصوب خود هر ساله حداقل سی در صد از ساختمان های عمومی وابسته را برای استفاده توانخواهان مناسب سازی نمایند .

وی با بیان اینکه جلسات ستاد هماهنگی مناسب‌سازی در شهرستان‌ها بصورت مستمر برگزار شود اذعان داشتند : با وجود اینکه جلسات ستاد هماهنگی مناسب‌سازی مصوبات بسیار خوبی دارد، اما مصوباتی که اجرای آن نیازمند تامین اعتبار است در اولویت دستگاه‌ها قرار نمی‌گیرد. وی ضمن تاکید بر نظارت شهرداری ها در پایان کار ساختمان ها ، حضور موثر شهرداری و نظام مهندسی را در جلسات مناسب سازی لازم و ضروری دانستند .

در ابتدا این جلسه ربابه گلوردیان رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر ضمن تشکر از حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی گزارشی از وضعیت مناسب سازی پیاده رو ها در شهرستان ارائه و مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی را بیش از پیش مهم و توجه به حقوق شهروندی جامعه معلولین را یکی از مسئولیت های مدیران دولتی برشمرده و افزودند : مناسب سازی مقدمه و زمینه توانمندسازی معلولین است و این امر موجب فراهم شدن استقلال فردی ، اجتماعی و شغلی افراد دارای معلولیت می شود و در این راه و برای رسیدن به شرایط مطلوب باید بیش از پیش تلاش کرد و برای رسیدن به سر منزل مقصود نیازمند همراهی و همکاری کلیه افراد جامعه ، دستگاه های اجرایی و پیمانکاران پروژهای عمرانی هستیم .


در ادامه این جلسه : اقدامات شهرداری مورد بررسی و از نماینده شهردارهای مهدیشهر، شهمیرزاد و درجزین خواسته شد پیگیری عاجل در جهت اصلاح نواقص داشته باشند

کد خبر 71290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد