در رسانه | پذیرش ۱۱۰ نفر در مرکز اختلال هویت جنسی بهزیستی قزوین

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: در مرکز اختلال هویت جنسی تا کنون ۱۱۰ نفر پذیرش شده و حدود ۴ هزار و ۲۰۰ مورد خدمات شامل خدمات روانشناسی، مددکاری و حقوقی به این افراد ارائه شده است.

هدی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با بیان اینکه هویت جنسی یک حالت روان‌شناختی است که نمایانگر احساس فرد از مذکر یا مونث بودن خود است، گفت: افراد مبتلا به نارضایتی جنسیتی خود را متلعق به گروه جنسی مخالف می‌دانند و از وضعیت جنسی–بدنی خود ناراضی هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین ادامه داد: این افراد از اوایل کودکی تا بزرگسالی به خصوص در دوران بلوغ با مشکلات متعددی روبه رو می‌شوند؛ جنسیت متضاد آن‌ها با روحیه و عواطف آن‌ها همخوانی ندارد و افراد باید تن به پذیرش جنسیتی بدهند که از آن منزجرند؛ لذا برای پیدا کردن جایگاه واقعی خود در اجتماع دنبال روان درمانی، درمان هورمونی و اعمال جراحی می‌روند که خود با مسایل و مشکلات مختلفی همراه است.

وی عنوان کرد: نارضایتی جنسیتی از سال‌های گذشته جزء اختلالات روانپزشکی است و چون بر یکی از محوری‌ترین مفاهیم وجودی انسان یعنی جنسیت وی دست گذاشته است رنج بی پایانی بر مبتلایان وارد می‌سازد.

این مسئول ادامه داد: هر چند شمار مبتلایان به نارضایتی جنسیتی نسبت به بیماری‌ها و اختلالات دیگر کمتر است از آنجا که این شرایط بر نظام شخصیتی و رفتاری و در نهایت بر سازگاری اجتماعی افراد تاثیر می‌گذارد می‌تواند به یک منبع بحران تبدیل شود.

وی بیان کرد: این افراد به واسطه انزوای اجتماعی ناشی از این مسئله در بسیاری موارد مهارت‌های لازم برای گذران زندگی، تامین نیازهای اولیه و حل مشکلات و مسایل خود را کسب نکرده و این مسئله تبعات اجتماعی و اخلاقی را در پی خواهد داشت.

حقیقی اظهار کرد: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی مسئولیت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از این افراد را به عهده گرفته و از اواخر سال ۱۳۸۱ طرح حمایت‌های اجتماعی از بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی تهیه شده و بیماران برای تشکیل پرونده و انجام مراحل درمان و پیگیری‌های پس از آن و همچنین حمایت‌های مالی و اجتماعی دیگر باید به مرکز اورژانس اجتماعی محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی ادامه داد: کاهش خشونت و اثرات و انگ و تبعیض علیه مبتلایان به نارضایتی جنسیتی؛ کاهش اثرات ناشی از خشونت، انگ و تبعیض اعمال شده علیه مبتلایان به نارضایتی جنسیتی؛ ارتقای سلامت روانی و اجتماعی و بازپیوند اجتماعی این افراد و توانمند سازی آن‌ها از اهداف فعالیت‌های انجام شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین مرکز اختلال هویت جنسی از سال ۸۳ شروع به فعالیت و ارائه خدمات کرده است.

کد خبر 71287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد