بهبود آسیب اجتماعی با کار فرهنگی ممکن می شود

مدیرکل بهزیستی استان یزد در نشست مسئولین شورای فرهنگی این سازمان گفت: بهبود وضعیت آسیب های اجتماعی با کار فرهنگی ممکن می شود.

رضا ابهّت افزود: بهزیستی متولّی آسیب های اجتماعی است لذا باید متولّی فرهنگی نیز باشد تا بتوان آسیب اجتماعی را کاهش داد.
وی با بیان اینکه برخی از عوامل خطر مثل فقر و مهاجرت، آسیب اجتماعی را تشدید می کند، گفت: این آسیب ها به تنهایی فاکتور زیاد کننده آسیب اجتماعی نیستند اگر بنیان فکری فرد و خانواده محکم باشد.
وی افزود: اگر از ابتدای انقلاب برنامه ای برای فرهنگ عموم جامعه داشتیم و یا ما در بهزیستی برای جامعۀ هدف برنامه ای داشتیم آسیب اجتماعی امروز گسترده نبود.
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اهمّیت فرهنگ در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: کار فرهنگی همراه قرآن بودن، همراه هیأت های مذهبی بودن، فکر بسیجی داشتن و همراه یاد و خاطرۀ شهدا بودن است.
وی خاطر نشان کرد: هیچ گریزی نداریم مگر اینکه به قرآن، احادیت، ائمه اطهار پناه ببریم و با آن ها خود را در مقابل آسیب ها واکسینه کنیم.
ابهّت با بیان اینکه بهزیستی برنامه فرهنگی مدوّنی برای جامعۀ هدف تعریف نکرده است، اظهار داشت: دغدغه ما تاکنون معیشت و نیازهای اولیه جامعۀ هدف بهزیستی بوده است در حالی که کنار آن باید برنامۀ جامعه محوری و سرفصل آموزشی برای جامعۀ هدف داشته باشیم.
وی اصلی ترین فقر جوامع را فقر فرهنگ و دور شدن از فرامین قرآن دانست و گفت: دور بودن از فرامین قرآن منجر به تصمیمات دور از عقلانیت، شرع و عرف می شود.
مدیرکل بهزیستی استان یزد آموزش های پیشگیرانه بهزیستی در حوزۀ آسیب های اجتماعی، معلولیت ها و اعتیاد را یادآور شد و گفت: سال گذشته 200 هزار نفر در استان حداقل 6 ساعت آموزش دیده اند اما متآسفانه برای جامعۀ هدف خود سرفصل آموزشی نداریم.
مباشر؛ سرپرست گروه نظارت بر طرح های و برنامه های فرهنگی بهزیستی کشور نیز گفت: کار فرهنگی کار دلی، گروهی و چهره به چهره است و نیاز به آئین نامه و دستورالعمل ندارد.
وی افزود: کار فرهنگی در قالب قرار نمی گیرد و نسخۀ متفاوتی برای هر کاری لازم است.
مباشر بر انجام کار گروهی و جمعی در امور فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: در هیت کار جمعی و گروهی انجام می شود و جمع و هیات می تواند کمک کار باشد.

کد خبر 71253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد