🔷🔶 اختتامیه طرح محله محور مشارکت اجتماعی کودکان  و نوجوانان (مــــــانــــــــا) برگزار شد

اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی کودکان  ونوجوانان (مــــــانــــــــا) با همکاری و استفاده از ظرفیت تسهیل گران آموزش دیده محله های آسیب خیز با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری و کارشناس کشوری و نمایندگان ادارات دادگستری، ارشاد، کانون پرورش فکری کودکان، نیروی انتظامی و فنی و حرفه ایی برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان، اختتامیه طرح محله محورمشارکت اجتماعی کودکان  ونوجوانان  با همکاری و استفاده از ظرفیت تسهیل گران آموزش دیده محله های آسیب خیز برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قالب فعالیت های گروهی به همت موسسات و مراکز غیر دولتی برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه یکی از دوره های مهم زندگی انسان نوجوانی است، گفت: نوجوانان و جوانان روزانه با نگرانی های به وجود آمده از مشکلات در محیط بیرونی و اجتماعی، مواجه هستند و این نگرانی ها در سنین۱۳تا ۱۸ سالگی خیلی بیشتر و اثرگذارتر است.

همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به اهداف طرح مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان (مــــــانــــــــا)  در زمینه ارتقا توانمندی نوجوانان بمنظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی تصریح کرد، صحبت کردن با کودکان و نوجوانان  و روش آگاهی دادن به آنها نسبت به مشکلات و اتفاقات اجتماعی اطراف بسیار مهم است و می تواند از حوادث درآینده و طریقه رویارویی با آنها را به نوجوانان آموزش بدهد. از سویی دیگر بی توجهی یک عامل بسیار مهم و تاثیر گذار بر نوجوانان است و می تواند در مقابله نوجوان با مشکلات اجتماعی تاثیر منفی داشته باشد.

همایون عمودی زاده با بیان اینکه طرح (مــــــانــــــــا)  در شهرستانهای خرم آباد، بروجرد و چند شهرستان دیگر انجام شده و پروژه نویسی صورت گرفته است، گفت: این نوجوانان به عنوان سفیران طلایی در جامعه هستند و هدف این برنامه توانمند سازی آنها است به گونه ای که نوجوانان آنقدر کسب تجربه کرده باشند که در برابر آسیب های اجتماعی مصون و ایمن بمانند.

عمودی زاده با بیان اینکه آمار استان لرستان در زمینه های آسیب هایی چون اعتیاد، خودکشی و ... از نرم و میانگین کشوری بیشتر است، گفت: محور توسعه سرمایه انسانی آموزش و در کنار آن پرورش است و ارتباط عمیقی بین سه مولفه روابط اجتماعی، سلامت اجتماعی و رویکرد اجتماعی وجود دارد.

 در پایان این همایش از عوامل اجرای برنامه در شهرستانهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود، کوهدشت و پلدختر  تقدیر شد.

کد خبر 70898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد