توانمندی و استعدادهای جامعۀ هدف گویای خدمات بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان یزد در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: توانمندی و استعدادهای جامعۀ هدف بهزیستی گویای خدماتی هستند که بهزیستی به این قشر از جامعه ارائه می دهد.

رضا ابهّت ضمن قدردانی از همکاری های بین بخشی صدا و سیما و بهزیستی در حمایت از جامعۀ هدف بهزیستی گفت: شرح وظایف و فعالیت بهزیستی گسترده و متنوع است و ساماندهی امور سالمندان، زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، پیشگیری از معلولیت ها، اعتیاد و آسیب های اجتماعی برخی از وظایف بهزیستی است.

وی با بیان اینکه 10درصد جمعیت هر منطقه دارای معلولیت هستند، گفت: در حال حاضر 29 هزار و 995 نفر معلول تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 12 هزار و 700 نفر جسمی حرکتی، 5 هزار و 500 نفر شنوایی، 4 هزار و 700 نفر بینایی، 5 هزار نفر ذهنی، 3 هزار و 700 نفر روانی مزمن و 750 نفر ضایعه نخاعی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد تعداد مراکز روزانه معلولان استان را  ۷۵ باب ذکر کرد و گفت: همچنین ۱۸ مرکز شبانه روزی به معلولان خدمات ارایه می کند که حدود ۸۰۰ نفر در این  مراکز نگهداری می شوند. 

وی با بیان اینکه سالمندان بعد از سن ۶۵ سالگی جزء جامعۀ هدف بهزیستی قرارمی گیرند اظهار داشت: خدمات بهزیستی به سالمندان در قالب مراکز روزانه، شبانه و ویزیت در منزل توسط معاونت توان‌بخشی ارائه می شود.

ابهت رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانواده و ایتام و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یکی دیگر از وظایف بهزیستی دانست و گفت: دو هزار و 500 زن بی‌سرپرست و قریب به 600 نفر کودک بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

مدیرکل صدا و سیمای یزد نیز با اشاره به سیاه نمایی شبکه های بیگانه گفت: شبکه های معاند یک گفتمانی دارند که دال مرکز آن ناکارآمدی نظام، سیاه نمایی ایران و بی لیاقت نشان دادن مسئولین است.

احسان کریمی میبدی گفت: وظیفۀ ما این است از یک طرف بسیاری از دستگاه ها را نقد کنیم برای اینکه کار مردم راه بیفتد و این نقد کردن باعث نشود ماه دچار سیاه نمایی شویم.

وی افزود: باید لبه تیغ حرکت کنیم و اگر کاری بد انجام می شود که اتفاق بدی افتاده و اگر خوب انجام می شود باعث امید و نشاط مردم است.

کریمی میبدی با بیان اینکه به روحیه امید و نشاط در جامعه نیاز داریم اظهار داشت: یکی از محورهای اجرای آن این است که روحیه نشاط و امید را می توانیم از الگوسازی بگیریم.

مدیرکل صدا و سیمای یزد گفت: روحیه امید و نشاط در جامعه را باید از الگوسازی بگیریم که یک بخش آن در کهن اسطوره ها و بخشی در الگوهای فعلی است.

وی افزود: وقتی یک جوان معلول با قدرت فکر و اندیشه و با این اراده و توان توانسته تولید داشته باشد باید این توانمندی را به نحو احسنت به نمایش بگذاریم.

کریمی میبدی با اشاره به تدوام همکاری های بین بخشی و هم افزایی بین بخشی با بهزیستی گفت: استفاده از ظرفیت های معلولین ضروری است و صدا و سیمای مرکز یزد آماده هرگونه همکاری برای معرفی توانمندی های جامعه هدف بهزیستی است.

کد خبر 70813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد