نماز از آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند

نماز یکی از بهترین مضامین برای گریز از اضطراب، نگرانی، افسردگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در دوّمین پیش اجلاسیه نماز ویژه خانواده بهزیستی استان یزد گفت: نماز عالی ترین ارتباط با خالق و حلقه ی اتصال و ارتباط ما و مخلوق است.
رضا اُبهّت توسّل به عبادات به ویژه نماز را در کاهش آسیب اجتماعی مؤثّر دانست و گفت: وقتی آسیب های اجتماعی  در جامعه زیاد می شود که نماز و قرآن کم شده  است.
وی با اشاره به شرح وظایف بهزیستی گفت: از یک منظر بهزیستی وظیفه کمک رسانی، حمایت، ارشاد و هدایت از اقشار ضعیف جامعه را دارد از سوی دیگر وقتی این وظایف به دریای بیکران الطاف خداوندی وصل می شود معنادار تر می شود.
مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه 62 نفر برگزیده بخش نماز در دوّمین پیش اجلاسیه نماز ویژه خانواده بزرگ بهزیستی استان یزد تجلیل می شوند، خاطرنشان کرد: دوّمین  پیش اجلاسیه نماز ویژه خانواده بزرگ بهزیستی استان یزد ( کارکنان، جامعۀ هدف و مراکز ) به منظور تقویت فعالیت های فرهنگی مرتبط با نماز و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز با ایجاد زیرساخت مناسب در بین جامعۀ هدف بهزیستی و رونق بخشی به اقامه نماز برگزار شد.
رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز طی سخنانی گفت: اگر جامعه بخواهد به مدینه فاضله برسد یک نسخه آن مصداق آیه « إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ» است.
حجه الاسلام موسوی با بیان اینکه نماز جلوی فحشا و منکر را می گیرد اظهار داشت: آن ها که اهل نماز و معنویت هستند کمتر دچار آسیب می شوند.
وی خاطر نشان کرد: هر چه در حوزه نماز هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری کرده ایم.  
گفتنی است؛ دوّمین پیش اجلاسیه نماز ویژه خانواده بزرگ بهزیستی استان یزد ( کارکنان، جامعه هدف و مراکز ) با حضور رضا ابهت مدیرکل بهزیستی استان یزد، حجه الاسلام موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان، معاونین و روسای ادارات بهزیستی شهرستان ها و موسسات و مراکز تحت نظارت بهزیستی برگزار شد. 

کد خبر 70751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد