🔷🔶 دیدار نماینده ولی فقیه در استان لرستان با مقیمان خانه ها ی کودک و نوجوان به مناسبت شب یلدا + تصاویر

به مناسبت شب یلدا حجت الاسلام والمسین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان با مقیمان خانه های کودک و نوجوان دیدار وگفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان، همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی با تشریح فعالیت های سازمان بهزیستی بعنوان تنها مرجع و متولی رسمی سلامت اجتماعی گفت:سـازمان بهزیسـتی بـا ایجاد مراکز شبانه روزی دولتی و غیر دولتی برای کودکانی که به دلائلی به طـور دائـم یـا موقـت از سرپرسـتی موثر و با صلاحیت محرومند ، سرپناهی مناسب و امن همراه با خدمات و فعالیتهای حرفه ای در جهت سلامت جسمی ، اجتماعی ، روانی و شرایط رشد و بالندگی معنوی و اجتماعی و علمی و همچنین خودکفایی را برای ایشان فراهم سازد.

حجت الاسلام و المسلمین  سید احمد رضا شاهرخی در دیدار با مقیمان خانه های کودک و نوجوان با بیان اینکه مبنای نیکوکاری و رسیدگی به کار مردم و نیازمندان در اسلام تقوی و پرهیزکاری است گفت:  قرآن مجید در آیه ۲ سوره مائده به کار نیک و خیر اشاره کرده است و می فرماید در امور نیک و کارهای خیر و  تعاون و تقوا همکاری نمایید.

وی همچنین خدمت در بهزیستی را باقیات و صالحات خواند و و ذخیره‌ای گران‌بها در نامه اعمال شماست، گفت ؛ بهترین خانه ها ، خانه هایی هستند که کودکان بی سرپرست و ایتام در آنها زندگی می کنند و خدمت به این بچه ها توفیقی الهی است که نصیب افراد شایسته و برگزیده می شود .   
حجت الاسلام شاهرخی  همچنین در ادامه از تلاش و مساعی مدیرکل، معاونین و مددکاران در بهزیستی استان و شهرستان خرم آباد به سبب خدمات شایسته و مطلوب به کودکان و نوجوانان در مراکز شبانه روزی  قدردانی کرد.

امام جمعه خرّم آباد یادآور شد: وقتی احادیث و روایات ائمه را در خصوص یتیم نوازی می‌بینیم، انسان شور و اشتیاق بیشتری برای خدمت به این قشر از جامعه پیدا می‌کند، از جمله روایت حضرت رسول اکرم‌(ص) که می‌فرماید، «هرکس برای نوازش، دست بر سر یتیمی بکشد، به تعداد موهایی که از زیر دست او می‌گذرد، در روز قیامت نور و حسنه خواهد داشت».

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: روح یتیمان تشنه محبّت است و اثری که محبت و نوازش دارد، هیچ اکرام و احترامی دیگر این اثر را نخواهد داشت.

توضیح اینکه ضیافت شامی با همکاری هلال احمر استان و حضور جمعی از معاونین در خانه کودک و نوجوان (فرشتگان) برگزار شد و کودکان و نوجوانان در فضایی صمیمانه ساعات خوشی را سپری کردند.

حضور-یلدایی-امام-جمعه-خرم-آباد-در-جمع-کودکان-بی-سرپرست

کد خبر 70648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد