سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه ویژه و توازن محور بهزیستی کشور است

طی سفر علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان، شورای اداری بهزیستی سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان، طی سفر علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان، شورای اداری بهزیستی سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت : بالغ بر ۱۴۰ هزار خانوار از جمعیت استان تحت پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی استان هستند از این میان افزون بر ۶۰ هزار نفر مستمری بگیر هستند، که با احتساب کلیه خدمات انجام پذیرفته در استان  این رقم افزون بر ۴۴۰ هزار نفر می باشد، پهناوری و تراکم جمعیت استان را می توان اینگونه بیان کرد که تنها تعداد کودکان تحت پوشش شهرستان زاهدان در طرح غربال بینایی معادل تعداد کل کودکان برخی از استانها در کشور می باشند. این پهناوری و تراکم جمعیت و همچنین توجه به اینکه کلیه خدمات بهزیستی استان تنها با ۳۴ درصد تصدی تشکیلات پرسنلی انجام می شود، توجه ویژه از سوی سازمان بهزیستی کشور را در جهت توسعه مجموعه این اداره کل می طلبد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهرستانی با جمعیت افزون بر ۲۵۰ هزار نفر در استان تنها با یک نیروی اورژانس اجتماعی اداره می شود ، تصریح کرد : جهت جلوگیری از بازماندگی استان در فرایندهای  توسعه محور ، پیشگیری و مقابله با آسیبهای استان با توجه به جغرافیای پهناور  و حوزه های متراکم جمعیتی،  اورژانس اجتماعی نیازمند گسترش در حوزه های تخصیص نیرو و امکانات می باشد.

در ادامه، چالش ها و نکته نظرات معاونین، روسای ستادی و شهرستانی بهزیستی استان بیان شد.

کد خبر 70509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد