نگاه سازمان بهزیستی بر مبنای تقویت و توانمندی خانواده ها است

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور و امیدحسین عرب زاده مشاور رییس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان ها درسفری یکروزه به استان کرمان در رفسنجان حضور یافته و در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت نمود

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور با همراهی امیدحسین عرب زاده مشاور رییس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان ها در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت نمود .

در این نشست که حسین رضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه رفسنجان، حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان، عباس بلندی رئیس بهزیستی رفسنجان، و جمعی از مسئولین محلی نیز حضورداشتند حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : یکی از دغدغه های مسئولین رفسنجان مسائل مربوط به بهزیستی این شهرستان است .

وی افزود : امکانات بهزیستی در رفسنجان در خور این مجموعه نیست و با توجه به وضعیت آسیبها در رفسنجان باید این شهرستان به صورت ویژه دیده شود.

عباس بلندی رئیس بهزیستی رفسنجان نیز در این نشست ضمن خیر مقدم از همکاری حجت الاسلام جلالی و فرماندار رفسنجان در مباحث مربوط به بهزیستی گفت : رفسنجان بعد از کرمان یکی از بزرگترین شهرستانهای استان با بیش از ۳۲۰ هزار نفر جمعیت می باشد و در سال های قبل با وجود باغات کشاورزی و محصول پسته و خیرین پا به کار یکی از شهرستان های برخوردار کشور بوده اما متاسفانه با خشکسالی های اخیر و مشکلات اقتصادی علیرغم اینکه هنوز هم یکی از شهرهای برخوردار شناخته میشود لیکن این وضعیت باعث به وجود آمدن مشکلات طبقاتی و بروز آسیب های اجتماعی بسیاری شده رییس بهزیستی رفسنجان افزود : در رفسنجان ۵۲۰۰ معلول ، ۴۰۰ زن سرپرست خانوار ، ۱۱۰ امداد بگیر و ۹۶ دو قلو و چند قلو ، ۵ مرکز روزانه توانبخشی ، دو مرکز نگهداری کودکان، ۱۷ گروه همیار، ۱۱ مرکز مثبت زندگی ، ۱۲ مرکز مشاوره و ۵ کمپ ترک اعتیاد وجود دارد و اورژانس اجتماعی رفسنجان بعد از کرمان بیشترین آمار مراجعه را دارد . 

وی افزود: در سال گذشته 7میلیارد ریال وام اشتغال جذب شده و امسال هم تا کنون ۱۲ میلیارد ریال به بانک معرفی شده و تا پایان سال به ۱۵ میلیاردریال افزایش می یابد. 

حسین رضایی فرماندار ویژه رفسنجان اظهارداشت : پول محصول کشاورزی باعث چرخش اقتصادی شهر بوده اما با توجه به خشکسالی مشکلات اقتصادی در شهر زیاد شده است.

وی افزود : همه موارد زیر ساختی رفسنجان از جمله بیمارستان ها و مدارس توسط خیرین ساخته شده و مرکز نگهداری کودکان ۳ تا ۶ سال بهزیستی هم توسط خیرین احداث گردیده است اما هم اکنون شاهد این هستیم که مشارکت خیرین بسیار پایین آمده

رضایی بر برنامه ریزی ، جمع آوری و سامان دهی معتادین متجاهر، کارتون خواب ها و کودکان خیابانی تاکید کرد.

علیمحمد قادری رییس سازمان بهزیستی کشور در این نشست ضمن تشکر از نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی که برای برگزاری این نشست اظهار داشت : باید با توجه به ظرفیت ها و سهمیه بندی ها در زمینه های مختلف باید کار انجام گیرد ، بهزیستی یک مجموعه گسترده است که هر سال با اضافه شدن موضوعات و آسیبهای جدید بر وظایف بهزیستی افزوده منی شود.

وی در خصوص ایجادر مرکز معلولین مزمن و روانی گفت : باید نیاز سنجی لازم در این خصوص انجام پذیرد واگر نیاز شهرستان محرز شود اقدام لازم در این خصوص صورت گیرد. 

رییس سازمان بهزیستی کشور اذعان داشت : نگاه سازمان بر مبنای این است که ما بتوانیم خانواده ها را تقویت کنیم . امسال با مصوبه هئیت دولت ۵۰ درصد حق پرستاری افزایش پیدا کرده ، در زمینه مسکن برای خانواده های دو معلول به بالا چه در پهنه روستا و چه در شهر زمین مشخص شده که در شهر ۲۰۰ میلیون و در روستا ۱۵۰ میلیون کمک بلاعوض پرداخت میشود

وی افزود : در خصوص اشتغال تبصره ماده ۱۷ هنوز آغاز نشده اما تسهیلات ماده ۱۶ انجام شده و جهش آن در سه ماه پایانی سال خواهد بود. 

علیرضا وحید زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست اظهار داشت: تشکیلات بهزیستی در استان قابل استناد و مناسب ظرفیت هاست. 

وی در مورد وضعیت اورژانس اجتماعی در استان گفت :در بحث اورژانس ها تجهیز ناوگان اورژانس در اولویت بوده و اورژانس های سطح ۳ جایی برای نگهداری ندارند 

وی افزود :.ساختمان های اورژانس باید تقویت و تجهیز شوند . برای ارتقا ۴ اورژانس اجتماعی در شهرستانها از جمله رفسنجان از سطح ۳ به ۲ با مکاتبات انجام شده و پیگیری ها در حال انجام است

مدیر کل بهزیستی استان کرمان افرود : .در بحث آسیب های اجتماعی ظرفیت ها و سازه ها را باید در اختیار داشته باشیم که از جمله آنها ایجان کلینیک های مددکاری و استقرارپایگاهای اجتماعی می باشد.

کد خبر 70508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد