🔷🔶 بیش از هزار نفر توانخواه از خدمات بهزیستی شهرستان چگنی بهره مند هستند

فرج اله آدینه رئیس اداره بهزیستی شهرستان چگنی در گفتگو با خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین انجام شد ضمن تبریک این روز با اشاره به نحوه خدمات دهی به این عزیزان اظهار داشت: تمام تلاش و کوشش این اداره و همکاران بر این مهم استوار است که هیچ مددجویی ناراضی از این اداره بیرون نرود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی، به نقل از نشریه بانگ رســــــــا، فرج اله آدینه رئیس اداره بهزیستی شهرستان چگنی در مصاحبه ای  که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین انجام شد ضمن تبریک این روز با اشاره به نحوه خدمات دهی به جامعه هدف اظهار داشت: تمام تلاش و کوشش این اداره و همکاران بر این مهم استوار است که هیچ مددجویی ناراضی از این اداره بیرون نرود. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان چگنی گفت: بیش از ۱۰۰۰ نفر توانخواه دارای معلولیت تحت پوشش این اداره هستند که همین تعداد مسئولیت ما را بیشتر و سنگین تر می کند.
 
 فرج اله آدینه خدمت به معلولین را وظیفه تمام افراد و آحاد جامعه و سازمانها دانست و با ذکر این نکته که خدمت به این قشر به تنهایی جوابگو نیست افزود: سازمان بهزیستی و همکاران در این نهاد با توجه به شرایط اقتصادی و زمانی در تمام ایام وسایل مورد نیاز و توانبخشی معلولین را از جمله ویلچر تشک تخت و ... را تهیه و تقدیم آنها داده اند. 

وی در ادامه این گفتگو به وضعیت سخت نگهداری از معلولان اشاره کرد و گفت همکاران بصورت مستمر با خانوادههای دارای فرد معلول در ارتباط هستند و چنانچه خانوادهای توانایی نگهداری از معلول خود را نداشته باشد با هماهنگیهای لازم و توافقات قبلی فرد مورد نظر جهت نگهداری تحویل مراکز شبانه روزی شهرستان خرم آباد می گردد. 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان چگنی یکی از اتفاقات خوبی را که در دولت سیزدهم افتاده است را مربوط به اشتغال و حمایت از معلولین و مددجویان دانست و با توجه به اعمال تبصره ۱۸ برای پرداخت تسهیلات در قالب اشتغالزایی و کارفرمایی تشریح :کرد وام خود اشتغالی با اشتغالزایی به افراد دارای معلولیت متوسطه رو به پایین به پایین و اعضاء خانواده ی کسانی که معلولیت شدید دارند بعنوان سرپرست پرداخت شده و تعداد قابل توجهی هم در حال تکمیل پرونده جهت 
پرداخت می باشند. 
وی یادآور شد: برای سهولت در امر خدمت به مددجویان و به ویژه معلولین با شرایط حاد همکاران به منزل و محل سکونت آنها مراجعه کنند تا و در همان محل انجام وظیفه می خدای ناکرده مددجو و یا خانواده وی متحمل سختی و یا هزینه ایی نگردند 
این مقام مسئول که به گواه بسیاری از مددجویان از دغدغه مندان و خدمتگزاری واقعی در سازمان بهزیستی لرستان میباشد په مقوله حیاتی و ضروری مناسب سازی شرایط و امکانات برای معلولین اشاره کرد و خاطرنشان کرد تسهیلات بسیاری در قالب طرحهای مناسب سازی وسیله نقلیه سرویس بهداشتی و محل خاص زندگی افراد معلول به خانوادههای آنان پرداخت شده است که به دنبال آن هستیم با همکاری و کمک مدیرکل محترم سازمان بهزیستی استان لرستان این مقدار و تعداد را در سال پیش رو اضافه نمایم آدینه تصریح کرد: بعضی از مددجویان باید برای ادامه زندگی حتماً داروی خاص مصرف نمایند که این امر هم هزینههای بسیاری را بر معلولین وارد میسازد و همین باعث شده است تا ما با هماهنگی و برنامه ریزیهایی که در سطح مدیریت انجام میشود در قالب فاکتورهای ارائه شده هزینه های یاد شده را پرداخت و جبران کنیم.

آدینه اضافه کرد: برای دانش آموزان و دانشجویان دارای معلولیت هم کمک هزینه های تحصیلی و رفاهی در نظر گرفته شده و مطابق با قوانین و مقررات پرداخت می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان چگنی به بحث مهم و اساسی استخدام و کاریابی معلولین اشاره و اظهار داشت: ما برای معلولینی که دارای مدرک بوده و در آزمون های استخدامی شرکت می کنند حسب دستورالعملها معرفی نامه برای استفاده از سهمیه سه درصدی صادر و تحول آنها دهیم.

رئیس بهزیستی شهرستان چگنی گفت:  در سال جاری تسهیلات کم بهره و همچنین کمک هزینه ودیعه مسکن به اشخاص دارای شرایط پرداخت شده است.
آدینه وند در ادامه شرایط روحی و روانی جامعه هدف را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: برای تغییر در اوضاع روحی و روانی مددجویان و خانواده این عزیزان تورهای مسافرتی و سیاحتی در نظر گرفته شده که به امید خدا اولین گروه در روزهای آتی عازم مشهد مقدس خواهند شد.

کد خبر 70255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد