در رسانه׀ برگزاری نمایشگاه توانمندسازی افراد دارای معلولیت در ساری

نمایشگاه آثار مددجویان معلول بهزیستی با هدف توانمندسازی اقتصاد پایدار برای این قشر در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: نمایشگاه توانمندسازی مددجویان معلول تحت حمایت بهزیستی در محل نمایشگاه ارشاد اسلامی ساری برگزار شد.

بریمانی افزود: این نمایشگاه با رویکرد آموزش توانمندسازی اقتصاد پایدار برای افراد دارای معلولیت از امروز ۲۰ آذرماه به مدت ۳ روز در ساری برپاست.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در این نمایشگاه ۱۵ غرفه با حضور گروه های مختلف و ۳ غرفه هم به عنوان مشاوره ژنتیک، خدمات غربالگری و پیشگیری برای کاهش بروز معلولیت و آسیب های آن خدمات و آموزش های لازم را به علاقمندان ارائه می دهند.

بریمانی افزود: امسال ۴ هزار و ۸۴۰ سهمیه تسهیلات اشتغال در نظر گرفته شد که ۸۰ درصد آن به افراد دارای معلولیت با وام های کم بهره اختصاص پیدا می کند.

او ادامه داد: افراد دارای معلولیت اگر در زمینه اشتغالزایی به پایداری برسند جهت گسترش کسب و کار آنها، وام های مرحله دوم پرداخت می شود.

بریمانی افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ نفر تاکنون برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانکها معرفی شدند و در حال پرونده سازی می باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین به مشوق های کارفرمایی اشاره و بیان کرد: هر کارفرمایی که هر فرد معلول را به کارگیری کند ۵ سال حق بیمه سهم معلول را بهزیستی پرداخت می کند و همچنین ۱۰۰ میلیون تومان وام برای بکارگیری هر یک از معلولان با بهره کم به کارفرمایان پرداخت می شود.

بریمانی افزود: به دلیل توان بالای معلولان کارفرمایان تمایل زیادی به اشتغال و به کارگیری معلولان را دارند.

https://www.iribnews.ir/00FOcA

کد خبر 70167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد