در رسانه| تسهیلات خوداشتغالی مددجویان بهزیستی زنجان افزایش یافت

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سقف تسهیلات خوداشتغالی مددجویان بهزیستی استان از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان برای هر فرد افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا، سلمان حسینی افزود: دریافت وام مددجویان بهزیستی منجر به قطع مستمری آنها نمی‌شود و این سیاست به خاطر تشویق مددجویان جهت ایجاد اشتغال، کارآفرینی و تولید است که یکی از بهترین راهکارهای توانمندسازی، کسب استقلال مالی و افزایش خودباوری آنها محسوب می شود.
این مسوول در خصوص اشتغال معتادان بهبود یافته نیز گفت: سازمان بهزیستی وام را به ۲ صورت خوداشتغالی و کارفرمایی به این افراد پرداخت می‌کند و اگر فرد بهبود یافته جواز کسب یا گواهی معتبر داشته باشد، می‌تواند وام ۱۵۰ میلیون تومانی را دریافت کند.
به گفته این مسوول، اعطای وام کارفرمایی نیز در صورتی است که فرد دارای کارگاه یا کارخانه از یک تا حداکثر ۲۰ نفر از معتادان بهبود یافته را مشغول به کار کند که در این صورت، بهزیستی به ازای هر معتاد بهبودیافته‌ای که مشغول به کار شود، وام را به کارفرما پرداخت می‌کند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بیمه کارفرمایی تا زمان بازنشستگی مددجویان توسط بهزیستی پرداخت می شود، ادامه داد: از ابتدای سال جاری برای حدود ۲۰۰ زن سرپرست خانوار، ۵۰۰ فرد دارای معلولیت و ۱۵۰ معتاد بهبودیافته از طریق گروه های همیار، مشوق های بیمه‌ای و تسهیلات بلاعوض اشتغالزایی شده است.
حسینی با تاکید بر نقش موسسات خیریه در گسترش فرهنگ اشتغال و ایجاد توانمندی در مددجویان، خاطرنشان کرد: موسسات خیریه می توانند در پذیرش افرادی که قابلیت آموزش و کارآفرینی دارند همچون زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست، معلولین جویای کار قابل بازتوان، فرزندان ترخیصی و خانوارهای سرپرست تحت پوشش کمک کار باشند و در تامین هزینه‌های جاری و لازم گروه های هدف تا رسیدن به مرحله کارآفرینی و خودکفایی، ارائه راهکارهای مناسب، تعاون و کمک به بخش‌های دولتی و خصوصی در روان‌سازی فعالیت‌های کارآفرینان نقش آفرینی کنند.

کد خبر 70115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد