در رسانه l بنیاد مستضعفان ۱۱۰ میلیارد ریال به مراکز توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی کمک میکند

استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد مستضعفان در قالب کمک هزینه نقدی به زودی به حساب ۲۸ مرکز توانبخشی شبانه روزی وابسته به بهزیستی استان واریز میشود .

در رسانه l بنیاد مستضعفان ۱۱۰ میلیارد ریال به مراکز توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی کمک میکند

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر یکشنبه در نشست مشترک مدیران مراکز توانبخشی شبانه روزی بهزیستی افزود: در دیدار و گفت وگویی که در سفر اخیر رییس بنیاد مستضعفان به ارومیه انجام شد این کمک جذب و موافقت گردید براساس سرانه افراد مقیم در مراکز و به ازای هر نفر ۸۰ میلیون ریال در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از این مراکز اقلام خوراکی نیز به این موسسات تخصیص می‌یابد، اظهار کرد: توزیع ۱۵ تن برنج، ۲ تن روغن مایع، سه تن مرغ و چهار تن شکر نیز برای تامین بخشی از نیازهای روزمره بخشی از این اقلام است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید از ظرفیت نهادهای انقلابی همچون بنیاد برکت، بنیاد ۱۵ خرداد، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی امام (ره) و سایر خیرین و تشکل‌های غیر دولتی در راستای مردمی سازی خدمات ابن مراکز استفاده شود.

وی اضافه کرد: با دستور ریاست جمهوری افزایش ۵۰ درصدی یارانه مراکز شبانه روزی توانبخشی رقم خورده و لازم است مراجع اجرایی نیز با انجام و پیگیری این موضوع به تحقق آن سرعت بخشند.

معتمدیان با بیان اینکه تلاش فعالان در بخش ارائه خدمات به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی انتفاعی نیست، یادآور شد: نیت خیر این افراد هدفی متعالی است که اگر غیر از این بود این مراکز مدت‌ها پیش تعطیل شده بودند.

مراکز شبانه روزی توانخشی بازوان حمایتی دولت هستند

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مراکز شبانه روزی توانبخشی بازوان حمایتی دولت در خدمت رسانی به افراد مددجو هستند، تاکید کرد: اداره این مراکز با توجه به وضعیت اقتصادی و فشارهای موجود کار بسیار سختی است.

وی با قدردانی از فعالان این مراکز گفت: حضور در جمع موسسان و مدیران این مرکز را وظیفه خود دانسته شخصا پیگیر مشکلات این بخش بخصوص از طریق کمسیون اجتماعی مجلس هستم.

معتمدیان با تاکید براینکه مشکلات مراکز و مددجویان یک مطالبه عمومی است، افزود: در جریان مسایل و مشکلات بهزیستی استان هستیم البته با حمایت دولت وضعیت جامعه تحت پوشش این بخش در سال‌های اخیر بهتر شده است.

وی با بیان اینکه جامعه بهزیستی در گذشته مورد غفلت واقع شده بود، اظهار کرد: با تلاش‌های دولت سیزدهم جهش خوبی در ارائه خدمات به این بخش داشته‌ایم.

​​​​استاندار آذربایجان غربی با اشاره اینکه برای مدیریت بهتر و مطلوب تر این مراکز باید همه خیرین و دستگاه‌ها همت کنند، ادامه داد: شورای نهادهای حمایتی مجموعه‌ای از دستگاه‌های استانی است که در این راستا و برای هم افزایی برای رفع سریع مشکلات تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال، هزینه بهداشت، سلامت و درمان و کمک‌های معیشتی بخصوص در بحث تغذیه باید بیشتر مورد توجه باشد، یادآور شد: تکمیل اطلاعات پایه و و اساسی می‌تواند به ارائه کمک‌ها و خدمات بیشتر منجر شود.

معتمدیان با تاکید بر انعکاس مشکلات و مسایل این بخش اظهار کرد: مطالبات این قشر و مراکزی که خدمات رسانی می‌کنند باید منعکس و مشکلات تبیین شود تا به تصمیمات ملی منجر شود.

در رسانه l بنیاد مستضعفان ۱۱۰ میلیارد ریال به مراکز توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی کمک میکند

کد خبر 70089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد