جشنواره تئاتر معلولین نمود توانمندسازی معلولین است

مدیرکل بهزیستی استان یزد مهمترین اتفاق در سازمان بهزیستی را توانمندسازی جامعه ی هدف دانست و گفت: جشنواره تئاتر معلولین یکی از نمودهای این اقدامات است که برای دوّمین بار به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

رضا ابهّت در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر با بیان این که سند افتخار ما خدمت به معلولان است، گفت: بهزیستی یک سازمان مردم نهاد است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با خون شهید فیاض‌بخش آبیاری شد و با زحمات خالصانه همکاران ما طی چهار دهه عمر انقلاب اسلامی رشد پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر با اجرای گروه‌های نمایشی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به مدت چهار روز با نمایش ۲۰ اثر راه یافته به بخش رقابت جشنواره در شهر میراث جهانی یزد برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد آثار ارسال شده به جشنواره را در مجموع ۱۱۸ اثر ذکر کرد و گفت: پس از بازبینی تعداد ۲۰ اثر با نقش آفرینی ۲۱۳ نفر از معلولان شامل ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان، شش اثر صحنه‌ای و چهار اثر در بخش خیابانی برای رقابت در این دوره از جشنواره منطقه‌ای برگزیده شدند.

ابهّت خاطر نشان کرد: از مجموع آثار پذیرفته شده این جشنواره،‌ هفت مورد متعلّق به استان یزد، پنج اثر از استان خراسان رضوی، چهار اثر از کرمان، سه اثر از سیستان و بلوچستان و یک اثر نیز از استان خراسان جنوبی بودند.

این مسئول در پایان گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره یزد با حضور مسئولان کشوری و استان های شرکت کننده در این دوره، منتخبین بخش‏های نمایشنامه‌‏‏نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، لباس، نور، موسیقی، بروشور و پوستر معرفی و تجلیل شدند.

کد خبر 69895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد