جشنواره تئاتر معلولان به کانون ملی استعدادیابی تبدیل شود

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر معلولان باید به کانون ملی استعدادیابی ویژه جامعه معلولان تبدیل شود، گفت: آثار رسیده به جشنواره تئاتر معلولان یزد سند محکمی از توانمندی جامعه هدف بهزیستی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر به میزبانی استان یزد ضمن تسلیت ایام عزاداری ام ابیها حضرت فاطمه‌ زهرا(سلام الله علیها)، اظهار کرد: برگزاری این چنین رویدادهایی حتما سختی‌ها و مشکلاتی را به ویژه بعد از کرونا به همراه دارد لذا از سازمان بهزستی یزد برای این میزبانی باشکوه سپاسگذاریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: معلولان به خوبی در چنین جشنواره‌هایی نشان داده‌اند که توانایی ارائه آثار و انجام فعالیت‌هایی همچون دیگر افراد جامعه را دارند و صرفاً باید زمینه برای حضور آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه بهزیستی در حوزه فرهنگی و هنری برنامه‌های متعددی برای جامعه تحت پوشش خود دارد، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره و آثار بسیار خوب و با کیفیت رسیده به دبیرخانه آن، سند بسیار محکمی برای این ادّعا است و به خوبی توانمندی جامعه ی هدف بهزیستی را به همگان نشان داد.

قادری، خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد هستیم که در جامعه معلولان استعدادهای بسیار خوبی در جشنواره شرکت کرده‌اند، اما این افراد قطعاً تعداد بسیار کمی از کل استعدادهای این جامعه است و باید اقدامات گسترده‌تری در زمینه استعدادیابی از میان این افراد انجام شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان علاوه بر اینکه باید به قوّت ادامه پیدا کند و همچنان شاهد حضور گروه‌های مختلف در این عرصه باشیم، لازم است به عنوان یک کانون ملی استعدادیابی فعالیت کند تا بتواند استعدادهای بسیار زیادی که در جامعه ی معلولان کشور وجود دارد را شناسایی و معرفی کند.

وی بیان کرد: به همین دلیل و در راستای بهبود فعالیت‌ها در این حوزه، حمایت قاطع خود از تمامی برنامه‌های با کیفیتی همانند این جشنواره را اعلام می‌کنیم و برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه ی تحت پوشش خود در حوزه‌های فرهنگی و هنری هم به مانند دیگر عرصه‌ها با تمام توان فعالیت خواهیم کرد.

قادری با بیان این که برخی این رویداد را یک رویداد ملی می‎خوانند و بعضاً با رویدادهای بین‌المللی مقایسه می‌کنند، گفت: قطعاً گرمای سالن برگزاری این مراسم برگرفته از عواطف و احساسات پدران و مادران روحانی معلولان است که با تربیت این هنرمندان معلول، استعداد فرزندان خود را به رغم وجود برخی محدودیت‌ها، در جامعه بروز و ظهور داده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که این روزها و رویدادها مایه افتخار ایرانیان باشد و با توجّه بیشتر به معلولان و توانمندی‌های آنان و هم سویی افزون‌تر دستگاه‌های متولّی در این حوزه، شاهد خلق آثار جدّی‌تری توسط این جامعه معزّز باشیم.

کد خبر 69880

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد