سالن ورزشی ویژه معلولین احداث می‌شود

استاندار هرمزگان در دیدار با نمایندگان جوامع افراد دارای معلولیت استان، دستوراتی جهت رفاه و تسهیل امور این قشر صادر کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست با نمایندگان جوامع افراد دارای معلولیت استان، اظهارداشت: حل مسائل و مشکلات افراد دارای معلولیت، نیازمند اراده عمومی و برنامه ریزی همه مدیران دستگاه‌های ‌اجرایی است.

مهندس دوستی کارآفرینی را مسئله مهم برای این قشر دانست و گفت: جامعه معلولین و انجمن ضایعات نخاعی استان، ظرفیت‌های خوبی در بحث تولید البسه کارگاهی و صنایع دستی دارند که مدیران دستگاه‌های اجرایی هم خرید محصولات تولیدی این دو مجموعه هم سفارش تولید محصولات جدید را مدنظر قراردهند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر پیگیری جدی مناسب‌سازی فضا و مبلمان شهری جهت حضور آسان افراد دارای معلولیت در جامعه از سوی معاونت عمرانی، بیان‌داشت: علاوه بر توسعه مناسب‌سازی محیط شهری لازم است شبکه دولت الکترونیک نیز برای دسترسی و ارتباط مناسب سازی شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های ورزشی معلولین دستور داد: اداره کل ورزش و جوانان زمینی را جهت ساخت سالن ورزشی ویژه معلولین مهیا و این پروژه را آغاز کند اما تا زمان اتمام این پروژه، سانس‌های مناسبی در یکی از سالن‌های شهر در اختیار جامعه معلولین قرار داده شود.

مهندس دوستی مسکن را دیگر مسئله افراد دارای معلولیت دانست و تأکیدکرد: باید از فرصت نهضت ملی مسکن استفاده کنیم و زمین و تسهیلات مناسب در اختیار تعاونی‌های مسکن این قشر قرار گیرد تا کار احداث منازل آغاز شود.

استاندار هرمزگان با استقبال از موضوع انتصاب مشاور در حوزه معلولین، اظهارداشت: منازل معلولین که در مخاطرات طبیعی استان آسیب دیده در اولویت بازسازی قرار می گیرد.

وی در پایان بر اولویت دادن تامین زیرساخت ها و امکانات بهداشتی همچنین حمایت از تهیه وسایل کمک توانبخشی بویژه ویلچر تاکید کرد و برای افزایش سرمایه در گردش طرح‌های اشتغال معلولین و اعطای تسهیلات کم بهره دستوراتی صادر کرد.

کد خبر 69833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد