در رسانه | تولد سالانه حدود ۳۸ نوزاد با معلولیت‌های شنوایی در اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه سالانه ۱۹ هزار نوزاد در این استان متولد می‌شود، گفت: از هر یکهزار نوزاد ۲ یا سه نوزاد مبتلا به اختلال کم‌شنوایی یا ناشنوایی هستند که با احتساب کل تعداد نوزادین متولد شده، حدود ۳۸ نوزاد سالانه با این معلولیت به دنیا می‌آیند.

حامد رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تشخیص زودهنگام و قبل از ۱۴ سالگی می‌تواند در پیشگیری از معلولیت شنوایی موثر شود و با تجویز سمعک و گفتار درمانی از بروز معلولیت قطعی گوش جلوگیری کند.

وی بهترین زمان تشخیص و تجویز سمعک و یا کاشت حلزون را در سن زیر ۶ سالگی دانست و ادامه داد: دولت نیز در راستای حمایت از خانواده این معلولان کمک هزینه درمانی پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به عملکرد سازمان بهزیستی استان در زمینه کاهش معلولیت‌های شنوایی و بینایی گفت: ۱۱۲ مورد کاشت حلزون (بصورت کاملاً رایگان)، تعداد ۳۷۰ عدد انواع سمعک برای توانخواهان دارای اختلال شنوایی، ۵۵ هزار باتری سمعک برای استفاده کم شنوایان و ۱۱۲ کیلوگرم کاغذ بریل برای استفاده نابینایان و کم بینایان تهیه شده و در اختیار این عزیزان قرار داده شده است.

به گفته رضایی سه مرکز برای خدمات‌رسانی به ناشنوایان در استان فعال است و مجوز مرکز چهارم نیز صادر شده و خدماتی همچون گفتار درمانی، تامین سمعک و تست‌های مختلف به ناشنوایان ارائه می‌شود.

وی جامعه ناشنوایان این استان را به جهت حضور موثر و قابل توجه در عرصه‌ها و میدان‌های ورزشی، جزو افتخارآفرینان ورزش اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه به اجرای برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) در استان اشاره کرد و افزود: این طرح توسط نوجوانان مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار اجرا می‌شود و با شناسایی مسائل و مشکلات محلات و آسیب‌ها هدف گذاری و اقدامات مقتضی توسط تسهیلگران اجتماعی انجام می‌شود.

کد خبر 69828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد