تقدیر از سه توانخواه موفق گیلانی در آیین تجلیل از پژوهشگران، محققین، فن‌آوران و شرکت‌های دانش بنیان

به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری در آیین تجلیل از پژوهشگران،محققین،فن آوران و شرکت های دانش بنیان شهرستان رشت از سه توانخواه گیلانی موفق در کنار سایر برگزیدگان تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان، در آیین تجلیل از پژوهشگران، محققین، فن آوران و شرکت های دانش بنیان شهرستان رشت که در تالار مرکزی شهر رشت و با حضور سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان، دکتر حمیدرضا امام پناهی فرماندار شهرستان رشت، دکتر علی باستی رئیس پارک علم وفناوری گیلان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد از سه توانخواه گیلانی که در زمینه پژوهش ، اختراع و کارآفرینی فعالیت داشتند در کنار سایر برگزیدگان این مراسم تقدیر به عمل آمد.

 در این مراسم دکتر حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و تبریک روز دانشجو، اظهار داشت: هفته پژوهش صرفا یک مناسبت نیست بلکه یادآور این امر است که برای تداوم روند توسعه کشور، باید یافته‌های پژوهشی، دستاوردهای علمی و فناوری مدام پربارتر شود. پژوهشگران، محققین، فن‌آوران و کارآفرینان باید فعالیت خود را با هدف پاسخ به نیارهای آینده کشور برنامه‌ریزی و دنبال کنند زیرا قطار پیشرفت علم در جهان متوقف شدنی نیست.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت و استان گیلان دارای محققین و اندیشمندان و فرهیختگانی است که همواره در طول تاریخ درخشیده‌اند خاطرنشان کرد: در واقع نخبگان امروز ما میراث‌دار محققین و فرهیختگانی هستند که بار سنگین علمی - پژوهشی به‌جا مانده از دانشمندان را به دوش می‌کشند لذا این امر رسالت محققین و پژوهشگران ما را سنگین‌تر می‌کند.

امام‌پناهی با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های پژوهشی در راستای پاسخ به نیازهای کشور باشد، تصریح کرد: بومی سازی علم و فناوری موجب می‌شود تا دستاوردهای پژوهشی و فناوری امیدآفرین باشد. حضور محققین و پژوهشگران موفق در رشت انتظارات را از شهر اولین‌ها در عرصه تولید دانش و توسعه فناوری بالا می‌برد.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه اضافه کرد: پژوهش و تحقیق در ذات خود اثربخش و ارزش‌آفرین بوده و مطمئن‌ترین راه برای تولید ثروت و خودکفایی در عرصه‌های مختلف، رونق تولید، افزایش اشتغال و ضامن استقلال کشور است.

 در پایان این همایش که مزین به نام کارآفرین برتر مهندس عباس موسوی رهپیما به عنوان چهره برتر پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۱ رشت بود؛ از ۹۰ نفر محققین و پژوهندگان نوآور و خلاق شهرستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 69821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد