در رسانه| مناسب سازی فضای شهری برای رفاه حال معلولان ارتقا یابد

استاندار زنجان گفت: مناسب سازی فضاهای شهری برای رفاه و آسایش معلولان مورد توجه دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد و تا سال آینده جهش قابل توجهی در این زمینه رخ دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا محسن افشارچی در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر استان با تاکید بر ایجاد فرصت های اجتماعی برابر برای معلولان، افزود: طی یکسال گذشته در حوزه عمران شهری حرکت های خوبی رخ داده که نسبت به گذشته پررنگ است و ما از این روند پشتیبانی می کنیم.
وی با بیان اینکه به موضوع مناسب سازی در حوزه های مختلف از قبیل نهضت ملی مسکن یا در احداث ساختمان دولتی توجه شده است، اضافه کرد: باید در سال آینده وضعیت مناسب سازی معابر را نسبت به حال حاضر بسنجیم و هدفگذاری صورت گرفته را مورد بررسی قرار دهیم.
استاندار زنجان گفت: مسوولیت این کار بر عهده بهزیستی است و باید یکسری مکان ها را که مراجعه معلولان به آنها بیشتر صورت می گیرد، شناسایی کند تا مناسب سازی شوند.
وی با بیان اینکه موضوع مناسب سازی در مکان ها و مراکز مختلف سطح شهر از قبیل تفرجگاه های جدید، زنجانرود، شهرداری و دستگاه های دولتی مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: بر این اساس باید تا سال آینده، مناسب سازی مکان ها در شهر ارتقا یابد.

مناسب سازی معابر عمومی از جمله مطالبات و نیازهای معلولان زنجان
مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: فرصت های اجتماعی برابر برای افراد دارای معلولیت در جامعه، توجه به مطالبات این قشر، ترویج فرهنگ نوعدوستی به جای ترحم و دلسوزی و مناسب سازی معابر عمومی از جمله مطالبات و نیازهای این قشر است.
سلمان حسینی افزود: دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان با جدیت این موضوع مهم را پیگیری می کند تا به هدفگذاری انجام شده دست یابیم.

پیوست مناسب سازی برای تمامی پروژه های معابر شهری لحاظ شد
رییس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه موضوع مهم مناسب سازی در اتوبوس های خریداری شده نمایان است، گفت: امیدواریم این مساله مهم همچنان در وسائط نقلیه تداوم داشته باشد.
مجید ناصحی مقدم با بیان اینکه این مهم در معابر شهری جدید و حتی بازسازی شده لحاظ می شود، افزود: در بازدید استاندار از پروژهای شهری موضوع مهم مناسب سازی مد نظر قرار گرفته و حتی در پارک ها، پروژه سبزه میدان و حتی پارکینیگ طبقاتی سعدی وسط نیز رعایت خواهد شد.
وی با بیان اینکه شورای شهر در ارتباط با هوشمندسازی ۲ اقدام را مورد توجه قرار داده است، اضافه کرد: سعی می کنیم به صورت غیر مستقیم به مناسب سازی کمک کنیم و با توجه به تاکید استاندار سازمان فاوای شهرداری نیز موظف شده یک نرم افزار را برای ۲ قشر ناشنوایان و نابینایان تهیه کند تا با بهره گیری از آن بتوانند تردد بهتری داشته باشند.
رییس شورای شهر زنجان خاطرنشان کرد: بر این اساس پیوست مناسب سازی برای تمامی پروژه های معابر شهری لحاظ شده است.
وی یادآورشد: کمیته ای در کمیسیون مناسب سازی به طور مستمر تشکیل می شود و در فاصله های زمانی مشخص موارد را طرح و پیگیری می کند.

کد خبر 69811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد