در رسانه| خدمات دهی بهزیستی زنجان به بیش از ۲۱ هزار معلول تحت پوشش

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۹۲۸ فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان هستند و خدمات متعدد و متنوعی به آنها ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجانم به نقل از ایرنا سلمان حسینی  افزود: از مجموع افراد تحت پوشش تعداد ۹ هزار و ۱۶۸ معلول جسمی- حرکتی، ۲ هزار و ۷۴۹ نفر معلول بینایی، سه هزار و ۲۴۳ معلول شنوایی و صوت و گفتار، سه هزار و ۱۹۲ بیمار اعصاب و روان و بیش از چهار هزار نفر نیز دارای معلولیت ذهنی هستند.
وی اضافه کرد: بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت از مشوق های مختلف مانند بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی بهره مند شده اند و برای ۴۴۰ نفر از این افراد نیز کمک هزینه اشتغال پرداخت شده است.
این مسوول با تاکید بر نقش موسسات خیریه در گسترش فرهنگ اشتغال و ایجاد توانمندی مددجویان، گفت: پذیرش افرادی که قابلیت آموزش و کارآفرینی دارند همچون زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست، معلولین جویای کار قابل بازتوان، فرزندان ترخیصی و خانوارهای سرپرست تحت پوشش از جمله اقداماتی است که موسسات خیریه می توانند برای ایجاد اشتغال در جامعه هدف اقدام کنند.
وی اضافه کرد: همچنین این مراکز خیریه می توانند برای تامین هزینه‌های جاری و لازم گروه های هدف تا رسیدن به مرحله کارآفرینی و خودکفایی، ارائه راهکارهای مناسب، تعاون و کمک به بخش‌های دولتی و خصوصی در روان‌سازی فعالیت‌های کارآفرینان گام های بلندی را بردارند.
این مسوول با اشاره به جامعه تحت پوشش این سازمان در استان، افزود: بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر هشت درصد به جامعه تحت پوشش سازمان افزوده شده و به تعداد ۲۷ هزار و ۳۲۷ خانوار رسیده که از این تعداد ۶۵ درصد مستمری بگیر بوده و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این اداره بهره مند می شوند.

کد خبر 69810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد