در رسانه |گناوه | ۱۴۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی گناوه ایجاد شد

رئیس بهزیستی گناوه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰ نفر از مددجویان این نهاد از طریق پرداخت تسهیلات ابلاغی اشتغال‌زایی، مشغول بکار شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از ایرنا ، یدالله خرم نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مجموع تسهیلات اعطایی به مددجویان ۱۷۰ میلیارد ریال است که در حوزه مشاغل خانگی و کارآفرینی نظیر پرورش قارچ، قالی بافی، جوشکاری، لبنیاتی و برق مشغول بکار شدند.

وی اظهارداشت: به غیر از تسهیلات اشتغال‌زایی، اعتبارات دیگری برای کمک هزینه بلاعوض ساخت و خرید مسکن، کمک هزینه درمانی، ازدواج، بلاعوض مشاغل خانگی روستایی، گفتار و کاردرمانی، خرید اندام های مصنوعی، بیمه، وسایل کمک توانبخشی از قبیل سمعک، ویلچر و واکر عصا برای مددجویان ابلاغ و اختصاص می‌یابد که تا پایان سال جاری تداوم خواهد یافت.

رئیس بهزیستی گناوه گفت: حدود چهارهزار نفر در واحد توانبخشی تحت حمایت بهزیستی این شهرستان هستند که در سر فصل های اشتغال، کمک بلاعوض اشتغال روستایی، وسایل کمک توانبخشی، هزینه کاشت حلزون، مناسب سازی منزل و خودرو، کمک هزینه ساخت و خرید مسکن تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای خانواده های تک معلول و ۱۵۰ میلیون تومان برای خانواده های ۲ معلولی، پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی خدمات دریافت می کنند.

وی بیان کرد: بهزیستی این شهرستان هشت مرکز توانبخشی روزانه و یک مرکز شبانه روزی و تحت نظارت دارد که افراد دارای کم توانی و معلولیت در این مراکز تحت مراقبت هستند و یا بهزیستی به آنها خدمات ارایه می دهد.

خرم نژاد گفت: امیدواریم در حمایت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت تلاش شود و با عمل به قانون حمایت از حقوق معلولان، در احقاق حقوق شهری این افراد بیش از پیش با همکاری دیگر نهادها همتی مضاعف کنیم.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

کد خبر 69767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد