در رسانه | ۲۵۰ قلم وسیله توانبخشی به جامعه تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل اهدا شد

اردبیل - ایرنا - ۲۵۰ قلم وسیله توانبخشی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با همت اداره کل بهزیستی استان اردبیل، طی آئینی به مناسبت هفته معلولان در اختیار خانواده‌های تحت پوشش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل روز چهارشنبه در آئین پویش ملی مثبت حرکت ۲ و اهدای تجهیزات توانبخشی به معلولان در سالن پارک بانوان اردبیل گفت: افزایش شمار افراد تحت پوشش بهزیستی از ۲۳ هزار نفر به ۲۷ هزار نفر در استان، نشانه توجه اداره کل بهزیستی به تعیین تکلیف متقاضیان و رسیدگی به امور جامعه هدف است و باید همه افراد نیازمند، از خدمات این سازمان برخوردار شوند.

رضا قاسمیان افزود: هر دستگاه اداری باید به تناسب نوع فعالیت خود، خدمات قابل ارایه به معلولان را مشخص کند و اداره کل بهزیستی در این خصوص با آن دستگاه‌ها تفاهم نامه همکاری منعقد کند.

وی با اعلام اینکه استان اردبیل از نظر ظرفیت‌های انسانی و قابلیت‌های مختلف به معدن طلا شباهت دارد ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های نهادهای حمایتی، استانی عاری از متکدی، نیازمند و افراد تنگدست داشته باشیم.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم در این آئین گفت: ظرف یکسال گذشته ۱۵۰ هزار وسیله توانبخشی به جامعه هدف تحویل داده شده است و امروز نیز بیش از ۲۵۰ قلم کالا نظیر سمعک، ویلچر، واکر و تشک مواج به معلولان داده می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۲۷ هزار نفر تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان اردبیل هستند و ۹۰۰ فقره وام به جامعه هدف داده شده است و در دی ماه امسال ۴۵ واحد مسکن معلولان تکمیل و در اختیار خانواده های دارای دو معلول قرار خواهد گرفت.

مهدی افتخاری مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اردبیل هم گفت: امسال برای دومین بار ۲۵۰ قلم کالا و وسیله توانبخشی به معلولان واگذار می‌شود و تلاش می‌کنیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها در این راستا خدمات بیشتری ارایه کنیم.

در پایان با اهدای هدایایی از معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی که در حوزه‌های هنری و ورزشی در سطح استان و کشور صاحب عنوان هستند، تجلیل شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

کد خبر 69760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد