همه ارگانها زمینه حضور معلولان در جامعه را فراهم کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خواستار ایجاد فرصت های اجتماعی برابر برای حضور افراد دارای معلولیت در جامعه، توجه به مطالبات این قشر، تبدیل فرهنگ نوعدوستی به جای ترحم و وداسوزی و مناسب سازی معابر عمومی وتحقق مطالبات و نیازهای این قشر شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در سومین جلسه ستاد مناسب سازی استان که به ریاست استاندار زنجان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی امور افراد دارای معلولیت و سالمندان، به منظور نظارت و هماهنگی جهت مناسب سازی همچنین نظارت بر اجرای ماده ۲  قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، جلسات مناسب‌سازی را به طور منظم و فصلی با حضورمسئولین استانی برگزار می‌کند و بهزیستی این امر را به جد پیگیراست.

وی با اشاره به حرکت جامعه به سمت سالمندی و نیاز مناسب سازی جهت حضور سالمندان، جانبازان و افراد دارای معلولیت در جامعه خاطر نشان کرد :مناسب سازی یک نیاز و الزام قانونی است که باید سازو کار آن در جامعه ایجادشود.

دبیر ستاد هماهنگی مناسب سازی استان  به ارزیابی مناسب سازی ادارات استان در جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و افزود: ادارات‌ بر حسب شرط مناسب سازی و دسترس پذیری  برای افراد دارای معلولیت مطابق شیوه نامه مناسب سازی، در چهار آیتم ورودی، سطح شیبدار، فضای بهداشتی، آسانسور و فضای پذیرش مناسب سازی ارزیابی می شوند.

حسینی با بیان اینکه  بهزیستی در زمینه  مناسب سازی مسکن معلولین ساکن روستا نیز اقدامات چشمگیری دارد افزود : بهزیستی استان زنجان در واگذاری مسکن به افراد دارای دو معلول نیز  دارای رتبه برتر است و تاکنون  نزدیک به  ۷۸ مسکن به افراد دارای معلولیت  واگذار شده است و  ۳۴۶ مسکن دیگر نیز در دست اقدام است که امیدواریم تا سال جاری این مسکن ها تحویل خانواده ها شود.

گفتنی است در پایان جلسه از اداره هواشناسی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، غله و خدمات بازرگانی  که نسبت به سال قبل در حوزه مناسب سازی رشد داشته اند، تقدیر و قدردانی شد.

کد خبر 69744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد