حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از برگزاری برنامه گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت در بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل بهزیستی استان در مراسم گرامی داشت معلولان که در سالن مجتمع فرهنگی فدک اردبیل برگزار گردید گفت: موضوع معلولیت نیازمند اقدام جمعی و اجتماعی است لذا برای تحقق این امر نیازمند همراهی همه آحاد جامعه هستیم.

رضایی با بیان این مطلب که ممکن است معلولیت محدویت را به همراه داشته باشد تصریح کرد: باید در این زمینه تلفیق اجتماعی ایجاد و برای دستیابی به چنین هدفی جامعه را آگاه کرد بنابراین مناسب سازی محیط کار بسیار مهم وضروری است اما آگاهسازی جامعه و فرهنگ سازی مهمتر از آن است.

وی توانمند سازی افراد دارای معلولیت را مهمترین رسالت بهزیستی عنوان کرد وگفت: همه ما باید به این مساله توجه کنیم که با نقص عضو معلولیت فاصله چندانی نداریم و این مورد نباید نقصانی در زندگی فرد ایجاد کند لذا برای ارتقا سطح امید آفرینی در جامعه معلولان نیازمند بالابردن سطح کیفی خدمات و آگاهسازی گسترده هستیم.

 این مقام مسئول بر شناسایی افراد با مهارت بالا برای الگو قرار گرفتن سایر افراد دارای معلولیت، افزایش مشارکتهای اجتماعی، برابر سازی فرصتها، بالابردن عزت و اعتماد به نفس در معلولان، آگاهسازی عمومی در خصوص توانمندیهای معلولان و حقوق مسلم و مشخص اجتماعی آنها در جامعه تاکید کرد.

 رضایی در ادامه تصریح کرد: سازمان بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی و تنها نهاد دولتی ارائه دهنده خدمات تخصصی با رویکرد های پیشگیرانه، توانبخشی و اجتماعی به آحاد جامعه می باشد لذا باید تلاش کنیم تمامی اعضای جامعه معلولان را به صورت همگن پوشش دهیم و خدمات سازمان به نگهداری صرف معطوف نشده و مفهوم واقعی توانبخشی در مراکز و جامعه اجرایی گردد.

گفتنی است اجرای موسیقی سنتی، سرود توسط فرزندان مراکز روزانه، مسابقه، هنر نمایی و برپایی میز خدمت از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 69737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد