حضور مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی استان در انجمن معلولان جسمی و حرکتی

همزمان با گرامی داشت هفته افراد دارای معلولیت، مدیرکل بهزیستی و معاون توانبخشی بهزیستی استان با جمعی از معلولان نخبه و عضو انجمن معلولان استان دیدار و گفتگو کرد .

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از اقدامات و خدمات ارائه شده به افراد جامعه هدف گزارش مبسوطی ارائه کرد و گفت: امروز با توجه به تغییرات بوجود آمده در سطح جامعه و افزایش دانش وآگاهی های افراد شاهد این هستیم که نگاه افراد جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت تغییرات شگرفی یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه سازمان به سمت فعالیتهای کاملاً تخصصی و پایه ای پیش می رود گفت: خوشبختانه در سایه تلاشهای تمامی دست اندرکاران نظام، امروز با سازمانی کاملاًکارآمد، تخصص محور، دانش بنیان، حرفه ای ومطالبه گر سر و کار داریم.

رضایی با اذعان این مورد که توانبخشی برند و نماد سازمان قلمداد می شود ادامه داد: فعال سازی کمیته مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی در سطح استان وشهرستانها، راه اندازی خانه های کوچک معلولان، طرح مراقبت در منزل، گسترش موسسات خیریه، مراکز مشاوره روانشناختی معلولان، پذیرش افراد پشت نوبت، تامین مسکن، تسهیلگری اشتغال، آماده سازی شغلی افراد دارای معلولیت، توجه به ورزش معلولین ازجمله خدمات ارائه شده به این افراد می باشد.

وی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به اینکه فلسفه وجودی بهزیستی مبتنی بر توانمند سازی می باشد بر تدوام و پیگیری وظایف و امورات محوله بصورت مساله محور تاکید کرد وگفت: در مباحث مربوط به امورات معلولان و مناسب سازی افکار و اندیشه های سایر افراد نسبت به معلولان نیازمند همراهی و مشارکت تمامی آحاد جامعه هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: برای تحقق بحق تمامی مطالبات افراد دارای معلولیت، بهره گیری از دانش، تخصص ومهارت افرادی توانمند، صاحب فکر و اندیشه هستیم تا با این اقدام معلولان از دغدغه ها ی فرارو کمتر رنج ببرند.

وی هم افزایی، انتقال دانش و تجربیات را منوط به ارتباط بین بخشی و تعامل با دستگاههای اجرایی استان دانست و گفت: با برگزاری جلسات مستمر و پیگیری تمامی مطالبات معلولان در صدد هستیم تا نگاه های ترحم آمیز به نگاه های توجه آمیز تغییر یابد تا با فرهنگ سازی مناسب، نیازهای این عزیزان برای بهره مندی از امکانات شهری تسهیل یابد.

گفتنی است: پیگیری ایاب و ذهاب، اهتمام جدی در مباحث مربوط به ورزش معلولان، تامین وسایل کمک توانبخشی، بیمه معلولین، تولید محتواهای متناسب با نیازهای معلولان توسط صدا و سیما، پیگیری حذب سه درصدی معلولان، پرداخت حق پرستاری، بازاریابی و حمایت از محصولات و صنایع دستی معلولان، پیگیری بهره برداری از پارک کودکان دارای اختلال اتیسم و معلول، تخصیص خودروهای مناسب سازی شده از جمله درخواستها و مطالبات بزرگترین اقلیت جامعه بودند که در این نشست پیرامون آنها بحث و گفتگو گردید.

شایان ذکر است نمایندگان افراد دارای هر طیف معلولیت هرکدام به بیان نقطه نظرات مهم وقابل قبول در رفع نیازهای افراد معلول پرداخته وخواستار پیگیری این مطالبات شدند.

کد خبر 69731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد