بررسی مسائل و چالش های افراد دارای معلولیت و راهکارهای رفع آن

همزمان با گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت و با هدف بررسی مسائل و چالش های افراد دارای معلولیت در بحث مناسب سازی اماکن و معابر عمومی ، نشستی با حضور مسئولان بهزیستی استان هرمزگان ، شهردار و رییس شورای شهربندرعباس و جمعی از مسولین انجمن های معلولین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ همزمان با گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت و با هدف بررسی مسائل و چالش های افراد دارای معلولیت در بحث مناسب سازی اماکن و معابر عمومی ، نشستی با حضورسامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان ، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس ،فاطمه جراره رییس شورای شهربندرعباس ، کارشناسان بهزیستی و جمعی از مسولین انجمن های معلولین در محل سالن جلسات شهرداری بندرعباس برگزار شد.

سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی هرمزگان در جریان برگزاری این نشست ضمن تبریک گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت از حسن توجه شورای شهر برای تشکیل جلسه و اهتمام نسبت به دغدغه ها و معضلات جامعه هدف دارای معلولیت قدردانی کرد.

وی افزود :هفته جهانی افراد دارای معلولیت را با روز شمار مربوط به این هفته دنبال می کنیم و امیدواریم که چالشها و مشکلات پیش روی عزیزان دارای معلولیت به سرانجام برسد و فضا و مبلمان شهری برای این عزیزان قابل دسترس باشد.

جهانشاهی در ادامه با اشاره به ضوابط و مقررات مناسب سازی محیط شهری برای معلولان و ضرورت اجرای قانون حمایت از معلولین ، حضور در اجتماع و استفاده از معابر و امکانات شهری را حق افراد دارای معلولیت دانست و گفت : مناسب سازی پلی برای ورود افراد دارای معلولیت به جامعه است و و همه آحاد جامعه بویژه معلولان و سالمندان، باید قادر باشند راحت و بدون مشکل در محیط پیرامون خود و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند.

وی تصریح کرد : باید همه دستگاههای اجرایی بویژه شهرداری و شورای شهر که متولی شهر هستند در این خصوص یاریگر بهزیستی باشند تا این افراد به حقشان برسند و بتوان از ظرفیت و توانمندیهای افراد دارای معلولیت نخبه و توانمتد استفاده کنیم.

مدیرکل بهزیستی ابراز داشت : برای موضوع مناسب سازی اماکن تفریحی و مبلمان شهری نگاه ویژه ای داشته باشیم.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس نیز در این نشست با تبریک هفته جهانی افراد دارای معلولیت اظهار امیدواری کرد با انجام اقدامات به موقع و مناسب خدمتگذار خوبی برای افراد دارای معلولیت باشیم و قدمهای موثر و تاثیر گذاری در مسیر عمران و توسعه شهر بندرعباس برداریم.

فاطمه جراره رئیس شورای شهر نیز ضمن خوشامد گویی به حاضرین در جلسه و تبریک گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت خواستار استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد تحت نظارت بهزیستی به منظور استفاده تخصصی از دیدگاه ها و نقطه نظرات متخصصین امر در بحث مناسب سازی و مسائل مربوط به افراد دارای معلولیت شد.

‌ شایان ذکر است در ادامه تعدادی از مدیران عامل موسسات توانبخشی تحت نظارت سازمان به ایراد دیدگاهها نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص مناسب سازی مبلمان و فضای شهری ،مناسب سازی ناوگان حمل و نقل معلولین ،راه اندازی سامانه ارائه خدمات ویژه حمل و نقل معلولین و  استفاده از ظرفیت مراکز مثبت زندگی در سطح محلات به منظور خدمت رسانی به شهروندان پرداختند.

در پایان در خصوص رفع چالشها و مشکلات پیش روی افراد دارای معلولیت و پیگیری مطالبات طرح شده ،بحث و تبادل نظر شد و مصوباتی به تصویب رسید .

استفاده از دیدگاهها و نقطه نظرات نمایندگان انجمن های معلولین در امور مربوط به افراد دارای معلولیت در شهر ، بومی سازی و طراحی سامانه حمل و نقل برای استفاده افراد دارای معلولیت و احداث فضاهای تفریحی و فرهنگسرا جهت استفاده معلولین بخشی از این مصوبات است.

کد خبر 69717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد